Optimizare SEO: optimizare site in 2024. Bazele SEO

Ce este SEO?

Optimizarea site (SEO, Search Engine Optimization) este procesul prin care vrem sa ocupam un loc cat mai bun in lista de rezultate a motorului de cautare. Scopul este ca paginile noastre sa fie afisate cat mai in fata in lista rezultatelor organice (SERP). Locul ideal in SERP este prima sau primele pozitii, scop care nu este deloc imposibil de atins.

Prin optimizare site ne concentram la rezultate organice. Adica: utilizatorul cauta dupa un cuvant cheie sau combinatie de cuvinte in Google, motorul de cautare ofera o lista de rezultate in care sunt rezultate organice dar si platite. Cel din urma este rezultatul campaniilor platite (PPC), si nu face parte din demersurile SEO.

Prin promovare SEO putem sa avem o vizibilitate foarte buna a siteului sau a produselor noastre, adica avem sansa ca paginile noastre sa ajunga pe prima pagina a rezultatelor de cautare (SERP), ceea ce inseamna vizitatori in mod gratuit – deci un profit mai mare. Important insa: procesul de optimizarea nu are rezultate imediate. Depinzand de nisa, poate dura de la 2-3 luni la 10-12 luni. Termenul de “vizitator gratuit” suna bine, insa sa nu uitam ca si acest proces are un pret: daca faci singur iesi mai ieftin, dar iti ocupa mult timp, daca lasi la un profesionist pretul va fi  mai mare.

SEO, PPC si SEM

Optimizare (SEO) site si campaniile platite (PPC) alcatuiesc bazele marketingului online, cea ce numim Search Engine Marketing (SEM). Cel din urma include totodata toate metodele de promovare online, dintre care, in majoritatea cazurilor, promovarea SEO si PPC sunt cele mai importante.

Bazele optimizarii website-ului (SEO)

Pozitia site-ului tau in rezultatul de cautare depinde de zeci de factori. Acestea se pot grupa in urmatoarele patru categorii:

  • Cuvintele cheie corect stabilite
  • Detaliile technice ale siteului
  • Continut de calitate
  • Backlinkuri de calitate

Cuvintele cheie in optimizare SEO

Ca sa ai pozitii bune in SERP trebuie sa alegi cuvintele cheie corecte. Ca sa alegi keyworduri bune trebuie sa cunosti nisa respectiva, si trebuie sa stii cum se gandeste utilizatorul care cauta dupa produsul tau. In general alegem cuvinte cheie principale dupa care cele secundare, numite “long tail keywords”. Cuvintele cheie principale in general au multe cautari lunare, deci inaintezi mai greu in SERP, cu cele secundare poti obtine mai usor locuri bune, fiindca numarul cautarilor e mult mai mica, deci nici concurenta nu e atat de mare. Cuvintele cheie potrivite poti gasi folosind tooluri ca Google Keyword Planner sau Ubersuggest.

Optimizare SEO on-site – SEO tehnic

Optimizarea on-site, adica detaliile tehnice corect setate asigura ca site-ul nostru va fi indexat, iar continutul siteului – cu ajutorul elementelor tehnice de optimizare on-site – este usor de  “inteles” de catre motorul de cautare.

Vezi: Servicii SEO de calitate

Daca nu avem signale tehnice clare, nu vom avea pozitii pune in SERP. Un SEO tehnic are deci o importanta majora in procesul de optimizare a unui website.

Un tool gratuit si simplu pentru a verifica “sanatatea siteului” este Google PageSpeed.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

sau GtMetrix

https://gtmetrix.com

Aceste tooluri ne arata daca siteul nostru are o viteza de incarcare buna, daca este mobile-friendly si chiar cat de buna este ….User Xperience.

Continutul de calitate

Trebuie sa oferi vizitatorului continutul de care este interesat. Continut care este destul de detaliat si interesant incat sa citeasca, deci sa petreaca cat mai mult pe siteul tau. Timpul petrecut pe site este un factor esential, daca este mai mare inseamna ca siteul tau prezinta interes vizitatorilor, are continut valoros, deci va avea un loc mai bun in SERP.

Daca ai continut putin si slab, vizitatorul pleaca mult mai repede de pe pagina. Pentru algoritm asta inseamna ca siteul tau nu prezinta interes, deci va afisa pe altii in locul tau. E simpla logica: esti important daca prezinti valoare.

Pe langa cele din mai sus acest continut trebuie prezentat in asa fel incat algoritmul sa inteleaga cat mai bine, deci conform recomandarilor Google.

Sa acorzi multa atentie la:

  • cuvantul cheie principal (primary keyword – pe siteul intreg sau pagina)
  • titlul (elementul title)
  • URL –  sa aiba o hierarchie clara si sa fie citibil
  • titlurile in pagina (headings, h1, h2)
  • descrierea meta
  • titlurile imaginilor, alt text
  • prezentarea textelor (sa fie usor citibil)

Campania de backlinkuri si Off-Page SEO

Backlinkurile – adica cate un link de pe alte siteuri care arata catre pagina noastra – sunt ca niste puncte in ochii algoritmului: cu cat ai mai multe, cu atat esti mai cunoscut, adica vorbesc despre tine. Bineinteles lucrurile nu sunt atat de simple, foarte mult conteaza urmatoarele criterii:

  • de pe ce site ai backlink, ce autoritate au
  • care e contextul in care a aparut
  • care e anchor text-ul, etc.
  • numarul de backlinkuri

In general cel mai bine este sa ai cat mai multe backlinkuri de pe siteuri relevante (din aceeasi nisa) sau siteuri cu autoritate mare. Asta asigura o pozitie cat mai buna in Google Serp.

Intr-o campanie de optimizare intotdeauna avem grija sa avem un profil de linkuri relevante.

In optimizarea SEO OFF-site linkbuildingul este elementul principal. Ca agentie SEO putem spune, ca conteaza forate mult insa ce siteuri folosim in campania de optimiare, ce anchor text avem pe link, cat de relevant este siteul de unde primim linkul, dar conteaza si cat de multe linkuri primim intr-o anumita perioada de timp.   

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *