Optimizare SEO cu Preturi

Pretul optimizarii SEO este un aspect crucial in momentul in care se contracteaza acest serviciu. Preturile pentru campaniile de optimizare SEO difera de la o industrie la alta si depind de competitia din domeniul respectiv.

In acest articol primesti explicatii detaliate despre preturile campaniilor de optimizare SEO, publicate de agentii care ofera servicii de SEO.

Optimizarea SEO

Rezultatele campaniei de optimizare SEO apar in timp, in functie de domeniu. In imaginea de mai jos este un client din domeniul fashion, iar optimizarea pentru acest site a fost inceput in luna iulie 2020. Rezultatele timide incep sa apara prin luna septembrie, dupa a doua luna de campanie de backlinkuri si optimizari on-site. Dupa 5 luni de optimizare SEO rezultatele sunt ascendente, de la 30 de vizitatori zilnic am ajuns la 270-300 utilizatori unici pe zi.

Pun aici si rezultatele campaniilor platite: campaniile fiind setate corect si optimizate in timp, acestea aduc rezultate tot mai bune, sesiunile si vanzarile cresc, insa vedeti acele caderi in sesiuni? Atunci nu era buget in cont, iar rezultatele nu se mai produc.

Asta e cea mai mare diferenta intre o campanie de optimizare SEO si campanii de Google Ads: SEO produce rezultate incepand din a 2-3-a luna, iar Google Ads chiar din ziua setarii campaniei, insa odata bugetul consumat, afisarea reclamei se opreste.

Pretul optimizarii SEO

Pentru a intelege cum se compune pretul pentru o campanie de optimizare SEO este necesar sa intelegem procesul de lucru in cazul optimizarii SEO.

Audit si strategie SEO

Este etapa in care se evalueaza stadiul actual al site-ului pe baza urmatoarelor criterii:

Analiza de piata

  • concurenta pe piata
  • cuvintele cheie relevante pentru afacere

Analiza site

  • calitate si cantitate pagini indexate
  • corectitudinea elementelor meta
  • viteza de incarcare a site-ului
  • pozitiile actuale pe cuvintele cheie relevante (40-50, dar pot fi si 200, in functie de complexitatea proiectului, concurenta din domeniu)

Analiza profil backlinkuri

  • profilul de backlinkuri actual al site-ului

Acest audit se realizeaza folosind datele din Google Search Console, Google Analytics. Totodata se folosesc softuri prin care se masoara pozitiile pe cuvinte cheie, backlinkurile, concurenta, cum ar fi Ubersuggest, Ahrefs, Moz.

Costul auditului SEO

Tariful pentru auditul SEO este intre 50 si 500 de euro, pe baza tarifelor publicate de agentii de SEO.

Majoritatea agentiilor ofera auditul cadou daca se semneaza un contract de colaborare ulterior auditului.

Optimizare on-site si off-site

In cadrul acestei etape un specialist SEO corecteaza greselile identificate in etapa de audit. Aceasta activitate poate dura de la cateva ore de lucru la cateva zile, sau saptamani, in functie de complexitatea site-ului.

Etapa de off-site implica mai multe activitati, cum ar fi obtinerea de oferte pentru site-uri cu autoritate de domeniu mare, negocierea ofertelor de publicare. Pregatirea advertorialelor, publicarea acestora si raportarea catre client.

Costul advertorialelor variaza foarte mult: de la 50 de lei si pana la cateva sute, sau peste 1500 de euro.

Costul elaborarii articolelor SEO se situeaza in jur de 10-30 euro, in functie de complexitatea si lungimea acestora.

Inchirierea softurilor de analiza si monitorizare variaza intre 100-300 euro pe luna, evident acest cost se imparte intre clienti.

Pachete de optimizare SEO

Ofertele sunt dezvoltate de fiecare agentie altfel, iar costurile difera foarte mult. Exista oferte de SEO de la 100 de euro dar si peste 800 de euro.

  • exista tarif per cuvant cheie optimizat, de exemplu 145 eur pe cuvant cheie
  • optimizare on-site pe pagina: 5 euro plus TVA, sau 100 de euro pentru un site intreg
  • optimizare magazin on-line: 150 euro plus TVA
  • costul promovarii site-ului difera de modalitatea aleasa, cele pe social media si Google Ads pornesc de la 100 de euro pe luna si pot ajunge la 600-700 euro pe luna
  • exista oferte basic de 250 euro care includ optimizarea on-site si inscrierea platita in cataloage de firma, respectiv SEO Local (crearea contului de Google My Business)
  • pachetele destinate unei concurente medii pornesc de la 1800 lei si la nivel de backlinkuri inseamna includerea firmei in directoare de web, respectiv in cataloage de firma
  • pachetele premium pornesc de la 800-1000 euro si includ promovarea site-ului pe directoare, cataloage de firma, sau unele portaluri de stiri

Raport calitate-pret

Si in acest domeniu, asa cum este si in altele, calitatea oferita este in relatie directa cu pretul. SEO la 50, 100 de euro genereaza rezultate de 50, 100 de euro. SEO la 800-1200-1500 euro genereaza rezultate pe termen mediu si lung.

Tarifele depind de nisa afacerii pentru care se realizeaza optimizarea SEO, de concurenta din domeniu, de aceea nu exista o reteta care sa fie adecvata pentru fiecare firma.

Prima pozitie in lista de cautare obtine aproximativ 35-40% din totalul clickurilor, a doua pozitie aproximativ 25-30%, a treia pozitie 15-20%. Totalul clickurilor difera in functie de industrie, acesta poate fi 800 sau 3000 de clickuri, iar primele pozitii, obtinute in urma unei campanii SEO aduc trafic organic in mod continuu.

O campanie de optimizare SEO derulata de profesionisti foloseste tactici white-hat si se bazeaza pe cresterea durabila a traficului organic.

Cum alegi agentia de optimizare SEO?

Este deosebit de important sa contractezi o agentie de optimizare SEO sau un freelancer care poate oferi referinte atat pe proiectele derulate, cat si pe campaniile de backlinkuri gestionate.

Google are un algoritm complex pentru a hierarhiza site-urile, insa acest algoritm nu ia in considerare:

  • backlinkuri din social media, cum ar fi Facebook, Instagram, etc.
  • backlinkuri din directoare web
  • backlinkuri irelevante de pe site-uri din China sau India
  • backlinkuri  de pe bloguri cu domeniu de autoritate infim

Daca dispui de un buget mic, de 200-300 euro, atunci nu contracta SEO. Este mai eficient sa investest in campanii de Google Ads pentru a genera vanzari, iar in momentul un care dispui de buget suficient fa urmatoarele:

  • solicita oferte de pret de la agentii cu renume din domeniul marketingului online
  • compara ofertele, discuta cu fiecare agentie in parte
  • verifica referintele de proiect
  • selecteaza agentia cu care doresti sa colaborezi.

Bugetul negociat trebuie investit macar 6 luni, dar si mai eficient este o perioada de optimizare SEO de un an.

Lasă un comentariu