Optimizare SEO cu prețuri

Prețul optimizării SEO este un aspect crucial în momentul în care se contactează acest serviciu. Prețurile pentru campaniile de optimizare SEO diferă de la o industrie la alta și depind de competiția din domeniul respectiv.

În acest articol primești explicații detaliate despre prețurile campaniilor de optimizare SEO, publicate de agenții care oferă servicii de SEO.

Optimizarea SEO

Rezultatele campaniei de optimizare SEO apar în timp, în funcție de domeniu. În imaginea de mai jos este un client din domeniul fashion, iar optimizarea pentru acest site a fost începută în luna iulie 2020. Rezultatele timide încep s apară prin luna septembrie, după a doua lună de campanie de backlink-uri și optimizări on-site. După 5 luni de optimizare SEO, rezultatele sunt ascendente, de la 30 de vizitatori zilnic am ajuns la 270-300 utilizatori unici pe zi.

Pun aici și rezultatele campaniilor plătite: campaniile fiind setate corect și optimizate în timp, acestea aduc rezultate tot mai bune, sesiunile și vânzările cresc, însă vedeți acele căderi în sesiuni? Atunci nu era buget în cont, iar rezultatele nu s-au mai produs.

Asta e cea mai mare diferență între o campanie de optimizare SEO și campanie de Google Ads: SEO produce rezultate începând din a 2-3-a lună, iar Google Ads chiar din ziua setării campaniei, însă odată bugetul consumat, afișarea reclamei se oprește.

Prețul optimizării SEO

Pentru a înțelege cum se compune prețul pentru o campanie de optimizare SEO este necesar să înțelegem procesul de lucru în cazul optimizării SEO.

Audit și strategie SEO

Este etapa în care se evaluează stadiul actual al site-ului pe baza următoarelor criterii:

Analiză de piață

  • concurența pe piață
  • cuvintele cheie relevante pentru afacere

Analiză site

  • calitate și cantitate pagini indexate
  • corectitudinea elementelor meta
  • viteza de încărcare a site-ului
  • pozițiile actuale pe cuvintele cheie relevante (40-50, dar pot fi și 200, în funcție de complexitatea proiectului, concurența din domeniu)

Analiză profil backlink-uri

  • profilul de backlink-uri actual al site-ului

Acest audit se realizează folosind datele din Google Search Console, Google Analytics. Totodată, se folosesc softuri prin care se măsoară pozițiile pe cuvinte cheie, backlink-urile, concurența, cum ar fi Ubersuggest, Ahrefs, Moz.

Costul auditului SEO

Tariful pentru auditul SEO este între 50 si 500 de euro, pe baza tarifelor publicate de agenții de SEO.

Majoritatea agențiilor oferă auditul cadou dacă se semneazp un contract de colaborare ulterior auditului.

Optimizare on-site și off-site

În cadrul acestei etape un specialist SEO corectează greșelile identificate în etapa de audit. Această activitate poate dura de la câteva ore de lucru la câteva zile sau săptămâni, în funcție de complexitatea site-ului.

Etapa de off-site implică mai multe activități, cum ar fi obținerea de oferte pentru site-uri cu autoritate de domeniu mare, negocierea ofertelor de publicare, pregătirea advertorialelor, publicarea acestora și raportarea către client.

Costul advertorialelor variază foarte mult: de la 50 de lei și până la câteva sute, sau peste 1500 de euro.

Costul elaborării articolelor SEO se situează în jur de 10-30 euro, în funcție de complexitatea și lungimea acestora.

Închirierea softurilor de analiză și monitorizare variază între 100-300 euro pe lună, evident acest cost împărțindu-se între clienți.

Pachete de optimizare SEO

Ofertele sunt dezvoltate de fiecare agenție altfel, iar costurile diferă foarte mult. Există oferte de SEO de la 100 de euro dar și peste 800 de euro.

  • există tarif per cuvânt cheie optimizat, de exemplu 145 euro pe cuvânt cheie
  • optimizare on-site pe pagin:ă 5 euro plus TVA, sau 100 de euro pentru un site întreg
  • optimizare magazin on-line: 150 euro plus TVA
  • costul promovării site-ului diferă de modalitatea aleasă, cele pe social media și Google Ads pornesc de la 100 de euro pe lună și pot ajunge la 600-700 euro pe lună
  • există oferte basic de 250 euro care includ optimizarea on-site si înscrierea plătită în cataloage de firmă, respectiv SEO Local (crearea contului de Google My Business)
  • pachetele destinate unei concurențe medii pornesc de la 1800 lei și la nivel de backlink-uri înseamnă includerea firmei in directoare de web, respectiv în cataloage de firmă
  • pachetele premium pornesc de la 800-1000 euro și includ promovarea site-ului pe directoare, cataloage de firmă sau unele portaluri de știri.

Raport calitate-preț

Și în acest domeniu, așa cum este și în altele, calitatea oferită este în relație directă cu prețul. SEO la 50, 100 de euro generează rezultate de 50, 100 de euro. SEO la 800-1200-1500 euro generează rezultate pe termen mediu și lung.

Tarifele depind de nișa afacerii pentru care se realizează optimizarea SEO, de concurența din domeniu, de aceea nu există o rețetă care să fie adecvată pentru fiecare firmă.

Prima poziție în lista de căutare obține aproximativ 35-40% din totalul click-urilor, a doua poziție aproximativ 25-30%, a treia poziție 15-20%. Totalul click-urilor diferă în funcție de industrie, acesta poate fi 800 sau 3000 de click-uri, iar primele poziții obținute în urma unei campanii SEO aduc trafic organic în mod continuu.

O campanie de optimizare SEO derulată de profesioniști folosește tactici white-hat și se bazează pe creșterea durabilă a traficului organic.

Cum alegi agenția de optimizare SEO?

Este deosebit de important să contactezi o agenție de optimizare SEO sau un freelancer care poate oferi referințe atât pe proiectele derulate, cât și pe campaniile de backlink-uri gestionate.

Google are un algoritm complex pentru a ierarhiza site-urile, însă acest algoritm nu ia în considerare:

  • backlink-uri din social media, cum ar fi Facebook, Instagram etc.
  • backlink-uri din directoare web
  • backlink-uri irelevante de pe site-uri din China sau India
  • backlink-uri  de pe bloguri cu domeniu de autoritate infim

Dacă dispui de un buget mic, de 200-300 euro, atunci nu contracta SEO. Este mai eficient să investești în campanii de Google Ads pentru a genera vânzări, iar în momentul un care dispui de buget suficient recurge la următoarele:

  • solicită oferte de preț de la agenții cu renume din domeniul marketingului online
  • compară ofertele, discută cu fiecare agenție în parte
  • verifică referințele de proiect
  • selectează agenția cu care dorești să colaborezi.

Bugetul negociat trebuie investit măcar 6 luni, dar și mai eficientă este o perioadă de optimizare SEO de un an.

Lasă un comentariu