Consultanţă de marketing online

Notorietatea unui brand necesită o comunicare continuă, targetată, pe mai multe nivele, iar asta necesită o strategie. Noi asigurăm cunoștințele și experința necesară pentru ca tu să te poți ocupa de afacerea ta.

După 20 de ani de analiză și elaborare de strategii de promovare am ajuns la concluzia că pentru o comunicare eficientă sunt necesare patru elemente de care trebuie ținut cont și reprezintă condiții sine qua non. Nu au aceeași pondere în toate industriile, însă sunt vitale pentru succes.

Analiza continuă

Comportamentul clientului tău este un element schimbător: în anumite anotimpuri cumpără, în altele nu. În decizia de cumpărare în unele situații contează prețul, în altele calitatea produsului, reputația brandului pe care îl reprezinți sau, poate îți vine să crezi sau nu, costul de transport va fi criteriul principal. În alte domenii contează condițiile de retur. Nu ai de unde să știi asta dacă nu monitorizezi și analizezi în mod continuu comportamentul audienței tale și nu te adaptezi în funcție de aceste tipare identificate. 

Indiferent de domeniile în care activezi schimbările, dar mai ales noutățile tehnologice apar în mod recurent. Ca să identifici oportunități de creștere trebuie să urmărești aceste trenduri și să beneficiezi de ele. O agenție de publicitate a experimentat o scădere drastică în venituri, de la un milion de euro la 300K euro. La o vizită în Polonia unul dintre partenerii lor le-a recomandat să înceapă vânzarea de trofee pentru diverse concursuri sau aniversări. Acum deja 30% din venitul agenției se bazează pe producția și vânzarea de trofee. În cazul lor trendul a fost identificat de către partenerul din Polonia, însă dacă te uiți în jur, vezi și tu că numărul concursurilor de alergare, de triatlon, duatlon, etc. crește, iar aceste evenimente au o nevoie acută de trofee, medalii, cupe.   

Trendurile

Creativitatea

Viziunea reflectă proiecția mentală a ownerului și va răspunde la întrebarea: care este oportunitatea strategică identificată pentru care a fondat compania?

Misiunea reprezintă asumarea modalităților și instrumentelor generice prin care se va implementa Viziunea ownerului.

Valorile reprezintă acele elemente care stabilesc trăsăturile și comportamentele de dorit în cadrul companiei.

Consecvența utilizării unor mesaje reprezentative pentru brand și continuitatea în promovare sunt, la fel, elemente indispensabile. O promovare continuă și consecventă are nevoie de minim șase luni să înceapă să producă efecte, iar creșterea să fie peste niste oscilări datorate contextului din piață. După un singur advertorial sau un singur concurs pe Facebook nu are sens să tragem niște concluzii pe termen lung. Abordarea corectă ar fi analizarea mecanismului de derulare, rezultatele obținute, îmbunătățirea și continuarea activității până acesta se dovedește a fi fezabil sau complet inutil. 

Consecvența și continuitatea

Pașii pentru elaborarea strategiei de marketing

Analize

Nu te speria, nu-ți trebuie neapărat halat alb, însă este necesar să derulezi analizele cu foarte mare atenție și să folosești informații doar din surse sigure, cum ar fi Institutul Național de Statistică, cercetări de piață de la firme de research cu notorietate, Eurostat, etc.

Analiza PESTLE te ajută să vezi ce impact au diferitele aspecte din mediul extern asupra afacerii tale. Analizezi domeniile următoare: P – politic, E – economic, S – social, T – tehnologic, L – legislativ, E – ecologic. Pe fiecare dintre aceste subiecte există o serie de indicatori care pot fi colectate și analizate. 

Pe lângă STEPDEL este foarte recomandat să urmărești ce-ți face competiția. Știi proverbul: Tine-ți prietenii aproape și dușmanii și mai aproape? În afaceri este foarte adevărat. Selectează trei competitori principali și vezi ce fac ei, dacă tu vrei să fii și mai bun în ceea ce faci.

Dar cel mai important este să un produs de care piața are nevoie și o apreciază fiindcă prin serviciul sau produsul tău îndeplinești o nevoie existentă. Focusează-te să dezvolți un portofoliu de produse sau servicii și nu le subestima valoarea.

Stabilim audiența și Buyer Personas

Dacă ești deja online și ai un site, conectat cu Google Analytics ești într-o poziție foarte bună pentru că această platformă îți oferă date valoroase despre cum arată audența ta. Poți creiona o imagine generică despre segmentarea pe gen, vârstă, zone geografice. Ai inclusiv interesele, deși acestea sunt destul de generice. Ideal este să derulezi un sondaj de opinie online pentru a afla mai multe despre cine te vizitează și în funcție de asta creionează Buyer Personas pentru afacerea ta. Profilul unui Buyer Persona include detalii mai concrete, cum ar fi vârstă, gen, venit, educație, interese, tip de job, status familial, petrecerea timpului liber, etc. Aceste detalii te ajută să identifici prin ce platforme poți ajunge la audiența ta, ce mesaje și ce limbaj să folosești, când să te adresezi lor.

  • În funcție de obiectivele de business stabilim planul de promovare în online și offline

Ce obiective primordiale ai: creșterea vânzărilor sau creșterea notorietății pentru marca ta?

Evident, fiind un business, până la urmă totul se reduce la a vinde mai eficient, însă o componentă importantă o constituie și construirea unei reputații de brand care să capteze atenția posibililor tăi fani/clienți.

Pentru creșterea vânzărilor o pondere majoritară din buget trebuie direcționat către instrumente care asigură conversii, cum ar fi:

  • optimizarea site-ului tău prin SEO
  • experiență de utilizator pozitivă pe site: viteză de încărcare rapidă, descrieri detaliate la produse, min. 5-6 poze din mai multe unghiuri, produsele plasate în context, flux de cumpărare simplu, posiblitate de a cumpăra în rate, etc.
  • campanii Paid în Google Ads și social media: Facebook, Instagram, Linkedin
  • creșterea unei baze de clienți pentru newslettere, campanii de sms, notificări push, cum ar fi chatbot pe Facebook Messenger

Instrumente care îți asigură construirea unei reputații de brand: orice contact cu brandul tău este un element care formează percepția posibililor clienți, începând de la felul în care arată site-ul tău, culorile și imaginile folosite, textele și felul în care au fost formulate, tot ceea ce declari tu despre brandul tău și declară clienții/fanii tăi despre tine.

În consecință toate instrumentele de mai sus reprezintă și instrumente de branding la care mai poți adăuga:

  • PR, Public Relations – relația cu presa: TV, Radio, tipărită, online și social
  • bloggeri și influncers
  • CSR – Corporate Social Responsability, proiecte de sponsorizare sau de donație prin care devii și susții comunitatea în care activezi cu afacerea ta

Pentru o strategie consecventă de branding mai ai nevoie de:

  • un brand book
  • precum și de o strategie de conținut

Dacă nu te-am pierdut până acum înseamnă că te interesează subiectul și vrei să te implici mai mult.

În cazul în care ai întrebări, lasă un comentariu, iar dacă consideri că este interesant, însă nu ai vrea să aloci timp și efort, trimite o solicitare pentru o ofertă gratuită.


  • Prețuri: în funcție de orele de lucru alocate analizei de piață și a elaborării strategiei, începând de la 1000 de euro. 

Contactează-Ne

Ai nevoie de mai multe informații sau de o discuție preliminară, GRATUITĂ?

Creștem afaceri online

CREARE WEBSITE

Un website ușor de navigat, cu informații actualizate și relevante sprijină creșterea afacerii tale și îți deschide noi căi de vânzare.

OPTIMIZARE

Prin metodele de optimizare asigurăm condițiile necesare ca site-ul tău să fie mai usor de găsit, organic, în motoarele de căutare.

MAGAZINE ONLINE

Predăm la cheie un webshop adaptat specificului produselor comercializate și a pieței, gata de a genera vânzări.

STRATEGII DE MARKETING

Obiectivele tale de afaceri necesită o comunicare continuă, targetată, bazată pe instrumente online și offline de marketing, PR sau CSR.

CAMPANII PPC

Prin campaniile plătite ajungi la audiența ta într-un mod eficient, controlat și produci rezultate chiar din prima zi de implementare.

STRATEGII DE BRANDING

Economisește timp și bani, lăsând actualizările necesare, soluționarea erorilor sau adăugarea noilor funcții pe seama noastră.

Netring Media Srl

CUI: 41024430

Adresa: Regele Ferdinand 22-26, etaj 3.

Cluj

  • Tel.: +40 731 897 218
  • Email: office@netring.ro