Consultanta branding

Consultanta si servicii de branding

Consultanta de branding pentru o imagine unitara a marcii tale.

Pașii de realizare
a strategiei de branding

Cam asta ar fi momentul să stabilizezi și să consolidezi imaginea brandului tău prin elaborarea unei strategii de branding, concret prin pregătirea unui brand book care să conțină și strategia de conținut.

Îți zic din start că nu este ușor să pregătești acest material din următoarele motive:

  • gusturile diferă de la om la om, de la situație la situație, iar ceea ce îți place azi s-ar putea să îți pară infantil ziua următoare. Și cum spune și zicala, gusturile nici măcar nu se discută.
  • compania este a ta, dar ce înseamnă pentru tine, ca owner/top manager responsabil de imagine? Pasiunea ta, sursa ta de venit, sursa ta de stres, provocări zilnice – cum transpui toate aceste aspecte într-o personalitate de brand? Dacă ar fi un om, cum ar fi, iar dacă ar fi un animal, ce trăsături ar avea? E destul de subiect, corect?
  • trendurile în design se schimbă: anul acesta stilul minimalist este pe val, însă tu te adresezi unei nișe care apreciază micile aspecte wow atât în ceea ce privește culorile, cât și cele de formă. Cum realizezi ghidul de imagistică în acest context?
  • cum văd clienții și angajații tăi trăsăturile brandului tău? Care sa fie ponderea optimă în încercarea de a îmbina viziunea ta cu viziunea clienților/ angajaților tăi?
  • și nu în ultimul rând realizarea unui brand book și strategie de conținut costă bani, dar nu aduce nicio vânzare și este cam greu sa realizezi o legătură directă între investiție și ROI (return on investment). Însă e bine să contorizezi aceste investiții pentru că în momentul evaluării valorii de piață a companiei tale, pe lângă aspectele financiare, auditorii țin cont și de investițiile în imagine, iar valoarea brandului tău va constitui un aspect important, inclusiv sumele investite în crearea și mentenanța brandului tău.

Definirea Identității de brand prin Viziune, Misiune și Valori

Viziunea reflectă proiecția mentală a ownerului și va răspunde la întrebarea: care este oportunitatea strategică identificată pentru care a fondat compania?

Misiunea reprezintă asumarea modalităților și instrumentelor generice prin care se va implementa Viziunea ownerului.

Valorile reprezintă acele elemente care stabilesc trăsăturile și comportamentele de dorit în cadrul companiei.

Ce avem nevoie pentru a stabili Identitatea de brand?

Un interviu cu ownerul despre oportunitățile de afaceri identificate și obiectivele sale de business, respectiv valorile pe care le consideră importante în a fi integrate în comportamentele angajaților săi

Derularea analizei PESTLE (analiza factorilor externi asupra companiei) și SWOT. Aceste două analize au potențialul de a scoate în față oportunitățile din piață care pot fi abordate de către companie și poziționarea pe care și-o poate asuma în cadrul strategiei de branding.

Definirea Poziționării de brand

Promisiunea Mărcii, Tagline, Personalitatea Brandului și stabilirea Audienței (buyer personas).

Analiza comunicării și a poziționării

  • share of voice în social media și media – folosind date monitorizate de companii de profil
  • analiza calitativă a comunicării externe ale competiției în ceea ce privește comunicarea în online, pe canalele de social media, articole, respectiv campanii de reclamă
  • notorietatea brandului din următoarele surse de date: Google Analytics (schimbările în traficul direct), Google Ads/Keyword Planner (schimbările în volumul de căutări pe brand), opinii&reviews (ce se discută despre brand în social media, forumuri, alte site-uri). Asocierile brandului în căutări: co-searches legate de brand.
  • Ce cred despre marcă?
  • Cum se raportează la serviciile sale?
  • Cum se raportează la competiție?
  • Asocierea brandului – primul cuvânt care le vine în minte
  • Cum evalueaza experiența de client din punct de vedere rațional?
  • Cum evalueaza din punct de vedere emoțional?
  • cum se poate descrie cu un singur cuvânt brandul? dacă ar fi un arhetip, care arhetip ar fi?
  • care sunt caracteristicile principale umane ale brandului? E vesel? E inteligent? E serios? E de încredere?
  • dacă ar fi un animal, ce animal ar fi? Un leu, curajos și puternic?

Definirea Strategiei de Conținut

Grupurile interesate, mesajele relevante pentru fiecare audiență despre brand cu exemple de povești prin care se transmite mesajul, platformele relevante pentru fiecare audiență.

  • clienții
  • partenerii de afaceri: instituții bancare, asiguratori
  • angajații
  • comunitatea locală în care își are sediul, punctele de lucru, etc.
  • autoritățile locale, județene, naționale
  • presa
  • promisiunea mărcii, personalitatea brandului, Viziunea, Misiunea, Valorile, buyer personas
  • platformele de comunicare ale brandului
  • brand book
  • stabilirea audienței brandului, în colaborare cu top managementul companiei (CEO, Marketing, Vânzări, HR)
  • mesajele relevante pentru fiecare audiență în parte
  • poveștile care reflectă mesajele relevante (exemple)
  • adaptarea mesajelor în funcție de platformele de comunicare

Capitolele din Brand Book

Ghid de comunicare

  • Viziune, Misiune, Valori
  • Promisiunea mărcii
  • Personalitatea mărcii
  • Buyer personas
  • Tagline
  • Voce și tonalitate, stil de comunicare adaptat pe platforme
  • Strategie de Conținut

Ghid vizual

  • Culori
  • Utilizare logo
  • Fonturi si elemente tipografice
  • Fotografie
  • Ilustratii
  • Iconografie
  • Elemente Interactive
  • Video, animații

Dacă te decizi să realizezi strategia ta de branding cu un designer îți recomandăm să supervizezi materialul în diferitele etape ale realizării și cu alte persoane pentru a te asigura că versiunea finală reprezintă un material interesant și agreabil atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere conținut.

Dacă ești interesat însă nu ai vrea să aloci timp și efort în a-l realiza tu însuți, solicită o ofertă gratuită pe nevoile tale, îți stăm cu drag la dispoziție.

Prețuri: în funcție de orele de lucru alocate și complexitatea strategiei, începând de la 1000 de euro.

Contactează-Ne

Ai nevoie de mai multe informații sau de o discuție preliminară, GRATUITĂ?

Creștem afaceri online

CREARE WEBSITE

Un website ușor de navigat, cu informații actualizate și relevante sprijină creșterea afacerii tale și îți deschide noi căi de vânzare.

OPTIMIZARE

Prin metodele de optimizare asigurăm condițiile necesare ca site-ul tău să fie mai usor de găsit, organic, în motoarele de căutare.

MAGAZINE ONLINE

Predăm la cheie un webshop adaptat specificului produselor comercializate și a pieței, gata de a genera vânzări.

STRATEGII DE MARKETING

Obiectivele tale de afaceri necesită o comunicare continuă, targetată, bazată pe instrumente online și offline de marketing, PR sau CSR.

CAMPANII PPC

Prin campaniile plătite ajungi la audiența ta într-un mod eficient, controlat și produci rezultate chiar din prima zi de implementare.

STRATEGII DE BRANDING

Economisește timp și bani, lăsând actualizările necesare, soluționarea erorilor sau adăugarea noilor funcții pe seama noastră.