Branding

Consultanta de branding

Alege sa ai o imagine unitara a marcii tale prin implementarea unui brand book

Pașii de realizare
a strategiei de branding

Acesta ar fi momentul să stabilizezi și să consolidezi imaginea brandului tău prin elaborarea unei strategii de branding, concret prin pregătirea unui brand book care să conțină și strategia de conținut.

Acest lucru nu este atât ușor din următoarele motive:

  • gusturile diferă de la om la om, de la situație la situație, iar ceea ce îți place azi s-ar putea să îți pară inutil ziua următoare. Și după cum spune și zicala, gusturile nici măcar nu se discută.
  • compania este a ta, dar ce înseamnă aceasta pentru tine, ca owner/top manager responsabil de imagine? Pasiunea ta, sursa ta de venit, sursa ta de stres, provocări zilnice – cum transpui toate aceste aspecte într-o personalitate de brand? Dacă ar fi un om, cum ar fi, iar dacă ar fi un animal, ce trăsături ar avea? E cam subiectiv, corect?
  • trendurile în design se schimbă: anul acesta stilul minimalist este pe val, însă te adresezi unei nișe care apreciază micile aspecte wow atât în ceea ce privesc culorile, cât și cele de formă. Cum realizezi ghidul de imagistică în acest context?
  • cum văd clienții și angajații tăi trăsăturile brandului tău? Care să fie ponderea optimă în încercarea de a îmbina viziunea ta cu viziunea clienților/angajaților tăi?
  • și nu în ultimul rând, realizarea unui brand book și a unei strategii de conținut costă bani, dar nu aduce nicio vânzare și este cam greu sa realizezi o legătură directă între investiție și ROI (return on investment). Însă e bine să contorizezi aceste investiții pentru că, în momentul evaluării valorii de piață a companiei tale, pe lângă aspectele financiare, auditorii țin cont și de investițiile în imagine, iar valoarea brandului tău va constitui un aspect important, inclusiv sumele investite în crearea și mentenanța brandului.

Definirea Identității de brand:

Viziune, Misiune și Valori

Viziunea reflectă proiecția mentală a ownerului și va răspunde la întrebarea: care este oportunitatea strategică identificată pentru care a fondat compania?

Misiunea reprezintă asumarea modalităților și instrumentelor generice prin care se va implementa viziunea ownerului.

Valorile reprezintă acele elemente care stabilesc trăsăturile și comportamentele de dorit în cadrul companiei.

Cum se stabilește identitatea de brand?

Un interviu cu ownerul despre oportunitățile de afaceri identificate și obiectivele sale de business, respectiv valorile pe care le consideră importante în a fi integrate în comportamentele angajaților săi.

Derularea analizei PESTLE (analiza factorilor externi asupra companiei) și SWOT. Aceste două analize au potențialul de a scoate în față oportunitățile din piață care pot fi abordate de către companie și poziționarea pe care și-o poate asuma în cadrul strategiei de branding.

Definirea Poziționării de brand

Promisiunea Mărcii, Tagline, Personalitatea Brandului și stabilirea Audienței (buyer personas).

Analiza comunicării și a poziționării

  • share of voice în social media și media – folosind date monitorizate de companii de profil
  • analiza calitativă a comunicării externe a competiției în ceea ce privește comunicarea în online, pe canalele de social media, articole, respectiv campanii de reclamă
  • notorietatea brandului din următoarele surse de date: Google Analytics (schimbările în traficul direct), Google Ads/Keyword Planner (schimbările în volumul de căutări pe brand), opinii&reviews (ce se discută despre brand în social media, forumuri, alte site-uri), asocierile brandului în căutări: co-searches legate de brand.
  • Ce cred despre marcă?
  • Cum se raportează la serviciile tale?
  • Cum se raportează la competiție?
  • Asocierea brandului – primul cuvânt care le vine în minte
  • Cum evaluează experiența de client din punct de vedere rațional?
  • Cum o evaluează din punct de vedere emoțional?
  • cum se poate descrie cu un singur cuvânt brandul? Dacă ar fi un arhetip, ce arhetip ar fi?
  • care sunt caracteristicile principale umane ale brandului? E vesel? E inteligent? E serios? E de încredere?
  • dacă ar fi un animal, ce animal ar fi? Un leu curajos și puternic?

Definirea Strategiei de Conținut

Grupurile interesate, mesajele relevante pentru fiecare audiență despre brand cu exemple de povești prin care se transmite mesajul, platformele relevante pentru fiecare audiență.

  • clienții
  • partenerii de afaceri: instituții bancare, asiguratori
  • angajații
  • comunitatea locală în care își are sediul, punctele de lucru etc.
  • autoritățile locale, județene, naționale
  • presa
  • promisiunea mărcii, personalitatea brandului, viziunea, misiunea, valorile, buyer personas
  • platformele de comunicare ale brandului
  • brand book
  • stabilirea audienței brandului în colaborare cu top managementul companiei (CEO, Marketing, Vânzări, HR)
  • mesajele relevante pentru fiecare audiență în parte
  • poveștile care reflectă mesajele relevante (exemple)
  • adaptarea mesajelor în funcție de platformele de comunicare

Capitolele din Brand Book

Ghid de comunicare

  • Viziune, misiune, valori
  • Promisiunea mărcii
  • Personalitatea mărcii
  • Buyer personas
  • Tagline
  • Voce și tonalitate, stil de comunicare adaptat pe platforme
  • Strategie de conținut

Ghid vizual

  • Culori
  • Utilizare logo
  • Fonturi si elemente tipografice
  • Fotografie
  • Ilustrații
  • Iconografie
  • Elemente interactive
  • Video, animații

Dacă decizi să realizezi strategia de branding cu un designer îți recomandăm să supervizezi materialul în diferitele etape ale realizării și cu alte persoane pentru a te asigura că versiunea finală reprezintă un material interesant și agreabil atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere al conținutului.

Dacă ești interesat, însă nu ai vrea să aloci timp și efort în a-l realiza de unul singur, solicită o ofertă gratuită raportată la nevoile tale. Îți stăm cu drag la dispoziție.

CONTACTEAZĂ-NE

După ce primim mesajul vom stabili împreună o întâlnire online de aproximativ o oră, în care vei prezenta business-ul, așteptările tale, iar noi vom explica cu ce putem să te ajutăm. La sfârșitul întâlnirii stabilim dacă putem lucra împreună.

Creștem afaceri online

CREARE WEBSITE

Un website ușor de navigat, cu informații actualizate și relevante sprijină creșterea afacerii tale și îți deschide noi căi de vânzare.

OPTIMIZARE

Prin metodele de optimizare asigurăm condițiile necesare ca site-ul tău să fie mai usor de găsit, organic, în motoarele de căutare.

MAGAZINE ONLINE

Predăm la cheie un webshop adaptat specificului produselor comercializate și a pieței, gata de a genera vânzări.

STRATEGII DE MARKETING

Obiectivele tale de afaceri necesită o comunicare continuă, targetată, bazată pe instrumente online și offline de marketing, PR sau CSR.

CAMPANII PPC

Prin campaniile plătite ajungi la audiența ta într-un mod eficient, controlat și produci rezultate chiar din prima zi de implementare.

STRATEGII DE BRANDING

Economisește timp și bani, lăsând actualizările necesare, soluționarea erorilor sau adăugarea noilor funcții pe seama noastră.