Strategie de marketing

marketing

Notorietatea unui brand necesită o comunicare continuă, targetată, pe mai multe nivele, iar asta necesită o strategie. Noi asigurăm cunoștințele și experința necesară pentru ca tu să te poți ocupa de afacerea ta. 

După 20 de ani de analiză și elaborare de strategii de promovare am ajuns la concluzia că pentru o comunicare eficientă sunt necesare patru elemente de care trebuie ținut cont și reprezintă condiții sine qua non. Nu au aceeași pondere în toate industriile, însă sunt vitale pentru succes.

1. Analiza continuă

Comportamentul clientului tău este un element schimbător: în anumite anotimpuri cumpără, în altele nu. În decizia de cumpărare în unele situații contează prețul, în altele calitatea produsului, reputația brandului pe care îl reprezinți sau, poate îți vine să crezi sau nu, costul de transport va fi criteriul principal. În alte domenii contează condițiile de retur. Nu ai de unde să știi asta dacă nu monitorizezi și analizezi în mod continuu comportamentul audienței tale și nu te adaptezi în funcție de aceste tipare identificate. 

2. Trendurile 

Indiferent de domeniile în care activezi schimbările, dar mai ales noutățile tehnologice apar în mod recurent. Ca să identifici oportunități de creștere trebuie să urmărești aceste trenduri și să beneficiezi de ele. O agenție de publicitate a experimentat o scădere drastică în venituri, de la un milion de euro la 300K euro. La o vizită în Polonia unul dintre partenerii lor le-a recomandat să înceapă vânzarea de trofee pentru diverse concursuri sau aniversări. Acum deja 30% din venitul agenției se bazează pe producția și vânzarea de trofee. În cazul lor trendul a fost identificat de către partenerul din Polonia, însă dacă te uiți în jur, vezi și tu că numărul concursurilor de alergare, de triatlon, duatlon, etc. crește, iar aceste evenimente au o nevoie acută de trofee, medalii, cupe.   

3. Creativitatea 

A fi creativ este un sine qua non, un element indispensabil al activității de marketing. Creativitatea se traduce la nivelul vizualurilor create, în limbajul folosit în materialele de reclamă, în organizarea de activări și evenimente cum nu s-au mai făcut. Out-of-the-box este deviza oricărui expert de marketing. Desigur, creativitatea poate să fie percepută și identificată de către publicul țintă ca fiind o abordare nouă, de bun gust, cu umor, sau o abordare nouă, însă de prost gust, lipsită de umor. Totul este interpretabil, iar creativitatea poate produce atât efecte pozitive în comunicarea unei mărci, cât și efecte neașteptate, ca să zicem așa. Marile branduri au și mari eșecuri, datorate unor bugete mari, cum ar fi Tesla propulsată în spațiu, care indiferent cum a fost perceput, a fost o acțiune memorabilă. 

4. Consecvența și continuitatea

Consecvența utilizării unor mesaje reprezentative pentru brand și continuitatea în promovare sunt, la fel, elemente indispensabile. O promovare continuă și consecventă are nevoie de minim șase luni să înceapă să producă efecte, iar creșterea să fie peste niste oscilări datorate contextului din piață. După un singur advertorial sau un singur concurs pe Facebook nu are sens să tragem niște concluzii pe termen lung. Abordarea corectă ar fi analizarea mecanismului de derulare, rezultatele obținute, îmbunătățirea și continuarea activității până acesta se dovedește a fi fezabil sau complet inutil. 

Costul unei strategii

Analiza de piață este derulată pe baza unor metodologii consacrate în domeniu, cum ar fi PESTLE și PORTER, iar elementele cheie identificate sunt introduse și analizate în SWOT. Analiza industriei și a competiției durează aproximativ o lună la care se adaugă timpul necesar conceperii strategiei și alinierea cu obiectivele de business a companiei. Costul unei strategii bine fondate, bazată pe o analiză amănunțită  variază între 1000 și 1500 de euro. 

NETRING

Creștem afaceri online – asta e misiunea noastră. Prin soluțiile noastre de optimizare, respectiv campaniile plătite, social media, direct mailing, etc. puteți ajunge printre preferințele cumpărătorilor. 

CONTACTEAZĂ-NE

Fă-ți timp pentru a mări baza ta de clienți!

Articole noi

Tmpul este foarte valoros, de aceea de multe ori preferăm să nu ne lansăm în analize complexe.

Pentru a folosi marketingul la adevărata lui valoare, ai nevoie să începi cu o analiză a industriei, a competiției, a trendurilor și pe baza acestor cumul de factori să-ți creezi o strategie.

Dacă esti online, înseamnă că monitorizezi cam tot ce se poate pentru a îmbunătății în mod continuu activitatea ta și într-un final să crești număr

Ce faci, când ai șansa să organizezi lansarea unui eveniment organizat în premieră de către o asociație?

Problemele se pot rezolva foarte usor, daca ai informatiile relevante pentru a le intelege si a genera solutii. 

Sursele de trafic sunt variate si pentru ca magazinul tau online sa aiba vanzari trebuie sa ai in vedere o promovare consecventa. 

In principiu, indicatorii cheie de urmarit se stabilesc in functie de obiectivul campaniei. 

Una dintre cele mai complexe sarcini este sa selectezi un profesionist la a carui meserie nu te pricepi deloc. 

Lucrezi cu o agentie sau un specialist PPC, aloci un buget lunar pentru campaniile tale si vrei sa stii cum poti creste rata de conversie?

Clienții pot face greșeli enorme autnci când selectează un nume de domain pentru website-ul lor. Deci cum să alegem un nume de domain inspirat?

Una dintre cele mai comune greșeli ale antreprenorilor: website-ul e gata, am rezolvat asta. Și așteaptă clienții. Însă ele nu vor să vină ....

Netring

Suntem o agenție de dezvoltare website-uri și promovare, cu sediul în Cluj. Creștem afaceri online – asta e misiunea noastră. Prin soluțiile noastre de optimizare, respectiv campaniile de promovare plătite și generare de conținut puteți ajunge printre preferințele cumpărătorilor. 

Contact