Consultanță de branding

 

Ai o companie care generează profit, ai servicii de calitate, clienții te apreciază, însă felul în care arată materialele tale de promovare diferă de la un manager de marketing la altul, sau chiar de la un designer la altul?

Cam asta ar fi momentul să stabilizezi și să consolidezi imaginea brandului tău prin elaborarea unei strategii de branding, concret prin pregătirea unui brand book care să conțină și strategia de conținut.

Îți zic din start că nu este ușor să pregătești acest material din următoarele motive:

  • gusturile diferă de la om la om, de la situație la situație, iar ceea ce îți place azi s-ar putea să îți pară infantil ziua următoare. Și cum spune și zicala, gusturile nici măcar nu se discută.
  • compania este a ta, dar ce înseamnă pentru tine, ca owner/top manager responsabil de imagine? Pasiunea ta, sursa ta de venit, sursa ta de stres, provocări zilnice – cum transpui toate aceste aspecte într-o personalitate de brand? Dacă ar fi un om, cum ar fi, iar dacă ar fi un animal, ce trăsături ar avea? E destul de subiect, corect?
  • trendurile în design se schimbă: anul acesta stilul minimalist este pe val, însă tu te adresezi unei nișe care apreciază micile aspecte wow atât în ceea ce privește culorile, cât și cele de formă. Cum realizezi ghidul de imagistică în acest context?
  • cum văd clienții și angajații tăi trăsăturile brandului tău? Care sa fie ponderea optimă în încercarea de a îmbina viziunea ta cu viziunea clienților/ angajaților tăi?
  • și nu în ultimul rând realizarea unui brand book și strategie de conținut costă bani, dar nu aduce nicio vânzare și este cam greu sa realizezi o legătură directă între investiție și ROI (return on investment). Însă e bine să contorizezi aceste investiții pentru că în momentul evaluării valorii de piață a companiei tale, pe lângă aspectele financiare, auditorii țin cont și de investițiile în imagine, iar valoarea brandului tău va constitui un aspect important, inclusiv sumele investite în crearea și mentenanța brandului tău.

 

Pașii de realizare a strategiei de branding

Definirea Identității de brand prin Viziune, Misiune și Valori.

Viziunea reflectă proiecția mentală a ownerului și va răspunde la întrebarea: care este oportunitatea strategică identificată pentru care a fondat compania?

Misiunea reprezintă asumarea modalităților și instrumentelor generice prin care se va implementa Viziunea ownerului.

Valorile reprezintă acele elemente care stabilesc trăsăturile și comportamentele de dorit în cadrul companiei.

Ce avem nevoie pentru a stabili Identitatea de brand?

  • un interviu cu ownerul despre oportunitățile de afaceri identificate și obiectivele sale de business, respectiv valorile pe care le consideră importante în a fi integrate în comportamentele angajaților săi
  • derularea analizei STEPDEL (analiza factorilor externi asupra companiei), PORTER (auditarea serviciilor, a factorilor critici de succes, a diferențiatorilor și a USP-urilor la nivelul competiției, la maxim 3 competitori principali) și SWOT (folosind elementele identificate în STEPDEL și PORTER vom stabili Oportunitățile și Amenințările). Aceste trei analize au potențialul de a scoate în față oportunitățile din piață care pot fi abordate de către companie și poziționarea pe care și-o poate asuma în cadrul strategiei de branding.

Definirea Poziționării de brand:

Promisiunea Mărcii, Tagline, Personalitatea Brandului și stabilirea Audienței (buyer personas).

Ce necesită realizarea acestora?

Analiza comunicării și a poziționării

  • share of voice în social media și media – folosind date monitorizate de companii de profil
  • analiza calitativă a comunicării externe ale competiției în ceea ce privește comunicarea în online, pe canalele de social media, articole, respectiv campanii de reclamă
  • notorietatea brandului din următoarele surse de date: Google Analytics (schimbările în traficul direct), Google Ads/Keyword Planner (schimbările în volumul de căutări pe brand), opinii&reviews (ce se discută despre brand în social media, forumuri, alte site-uri). Asocierile brandului în căutări: co-searches legate de brand.

Perceptia clienților și a angajaților despre brand, în cadrul unui sondaj de opinie online:

  • Ce cred despre marcă?
  • Cum se raportează la serviciile sale?
  • Cum se raportează la competiție?
  • Asocierea brandului – primul cuvânt care le vine în minte
  • Cum evalueaza experiența de client din punct de vedere rațional?
  • Cum evalueaza din punct de vedere emoțional?

Personalitatea Brandului:

  • cum se poate descrie cu un singur cuvânt brandul? dacă ar fi un arhetip, care arhetip ar fi?
  • care sunt caracteristicile principale umane ale brandului? E vesel? E inteligent? E serios? E de încredere?
  • dacă ar fi un animal, ce animal ar fi? Un leu, curajos și puternic?

Definirea Strategiei de Conținut:

grupurile interesate, mesajele relevante pentru fiecare audiență despre brand cu exemple de povești prin care se transmite mesajul, platformele relevante pentru fiecare audiență.

Audiența relevantă pentru o companie în general:

  • clienții
  • partenerii de afaceri: instituții bancare, asiguratori
  • angajații
  • comunitatea locală în care își are sediul, punctele de lucru, etc.
  • autoritățile locale, județene, naționale
  • presa

Ce este necesar pentru realizarea Strategiei de Conținut?

  • promisiunea mărcii, personalitatea brandului, Viziunea, Misiunea, Valorile, buyer personas
  • platformele de comunicare ale brandului
  • brand book

Strategia de Conținut va avea următoarele componente:

  • stabilirea audienței brandului, în colaborare cu top managementul companiei (CEO, Marketing, Vânzări, HR)
  • mesajele relevante pentru fiecare audiență în parte
  • poveștile care reflectă mesajele relevante (exemple)
  • adaptarea mesajelor în funcție de platformele de comunicare

Capitolele din Brand Book

Ghid de comunicare:

  • Viziune, Misiune, Valori
  • Promisiunea mărcii
  • Personalitatea mărcii
  • Buyer personas
  • Tagline
  • Voce și tonalitate, stil de comunicare adaptat pe platforme
  • Strategie de Conținut

Ghid vizual

  • Culori
  • Utilizare logo
  • Fonturi si elemente tipografice
  • Fotografie
  • Ilustratii
  • Iconografie
  • Elemente Interactive
  • Video, animații
Dacă te decizi să realizezi strategia ta de branding cu un designer îți recomandăm să supervizezi materialul în diferitele etape ale realizării și cu alte persoane pentru a te asigura că versiunea finală reprezintă un material interesant și agreabil atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere conținut.
Dacă ești interesat însă nu ai vrea să aloci timp și efort în a-l realiza tu însuți, solicită o ofertă gratuită pe nevoile tale, îți stăm cu drag la dispoziție.

 

 

NETRING

Creștem afaceri online – asta e misiunea noastră. Prin soluțiile noastre de optimizare, respectiv campaniile plătite, social media, direct mailing, etc. puteți ajunge printre preferințele cumpărătorilor. 

CONTACTEAZĂ-NE

Fă-ți timp pentru a mări baza ta de clienți!

Articole noi

Tmpul este foarte valoros, de aceea de multe ori preferăm să nu ne lansăm în analize de marketing complexe.

Pentru a folosi marketingul la adevărata lui valoare, ai nevoie să începi cu o analiză a industriei, a competiției, a trendurilor și pe baza acestor cumul de factori să-ți creezi o strategie.

Dacă esti online, înseamnă că monitorizezi cam tot ce se poate pentru a îmbunătății în mod continuu activitatea ta și într-un final să crești număr

branding si PR

Ce faci, când, în calitate de agenție de branding, ai șansa să organizezi lansarea unui ev

Problemele in comunicare se pot rezolva foarte usor, daca ai informatiile relevante pentru a le intelege si a genera solutii. 

Sursele de trafic sunt variate și pentru ca magazinul tău online să aibă vânzari trebuie să ai în vedere o promovare consecventă. 

In principiu, indicatorii cheie de urmarit se stabilesc in functie de obiectivul campaniei. 

Una dintre cele mai complexe sarcini este sa selectezi un profesionist la a carui meserie nu te pricepi deloc sau foarte putin. 

promovare in google ads

Lucrezi cu o agentie PPC sau un specialist PPC, aloci un buget lunar pentru campaniile tale si vrei sa stii cum poti creste rata de conversie?

alegerea domeniului

Clienții pot face greșeli enorme atunci când selectează un nume de domain pentru website-ul lor. Cum să alegem un nume de domain inspirat pentru site?

Una dintre cele mai comune greșeli ale antreprenorilor: website-ul e gata, am rezolvat cu asta. Și așteaptă clienții. Însă aceștia nu vor să vină ....

Netring

Suntem o agenție de dezvoltare website-uri și promovare, cu sediul în Cluj. Creștem afaceri online – asta e misiunea noastră. Prin soluțiile noastre de optimizare, respectiv campaniile de promovare plătite și generare de conținut puteți ajunge printre preferințele cumpărătorilor. 

Contact