Ce nu este marketingul digital?

Ai nevoie de strategie integrată la nivel de companie, altfel o să ajungi în situația în care folosești instrumente de marketing digital sau offline, însă de fapt și de drept nu faci marketing. Orice acțiune care nu este integrată într-un plan mai amplu, derulat consecvent nu are cum să aducă rezultate notabile și pe termen mediu-lung. Deci, pe scurt, ce nu este marketing?

Niște postări pe Facebook

Consideră că marketingul este o activitate care se face de două ori pe an, de Crăciun și de Paște, sau vara și iarna, etc. pentru că doar atunci vor să crească vânzările. Marketingul nu este parte organică a strategiei de vânzări, ci mai degrabă niște idei legate de Facebook: uite că X a postat asta, hai să facem și noi.

Această abordare este fundamental greșită: marketingul strategic, prin auditurile realizate și mixul de marketing stabilit, este cel mai eficient instrument de poziționare a companiei, precum și de a îndeplini obictivele strategice de vânzare.

O reclamă de presă

Așa cum cu o rândunică nu se face primăvară, nici cu o singură machetă de reclamă nu se fac vânzări. Este fundamental greșit să ai așteptarea ca o machetă de presă în care ai inserat un cod de reducere să-ți aducă vânzări.

S-ar putea să ai nevoie, în cadrul promovării imaginii companiei de un plan media și de apariții în presă, dar asta va fi o componentă a unei strategii mai ample, nicidecum o singură acțiune.

Postări pe Instagram

Tam-tam-tam, analizăm strategia de comunicare a brandurilor concurente pe Instagram, facem și noi ceva similar. Începem, postăm, și mare dezamăgire: nu prea sunt followeri, mai apar câteva, dar nu prea se înghesuie și nici să intre pe site să cumpere. Comunicarea pe Instagram este o modalitate de promovare a notorietății de brand, însă nu este cel mai eficient canal de vânzare. În funcție de obiective se stabilesc acțiunile și nu invers. Așa că după o lună-două pierdem elanul și o lăsăm baltă. Asta e o altă greșeală.

Sari de la o idee la alta

Lucrezi superficial, fără un plan de actiune. Planificarea deja îți asigură jumătate de succes, dar dacă începi un proiect fără să ai un plan gândit măcar pe 6-12 luni mai mult ca sigur că n-o să funcționeze. În loc de 5 idei realizează doar 2, dar cu acele două idei focusul să fie pe implementarea pe verticală, bine gândită și fundamentată.

Grafica

Grafica este un element foarte important în marketing, dar nu este marketing. Pe cât posibil să nu angajezi pe post de manager marketing un designer pentru că scopul nu este să ai materiale frumoase, dar care să nu aibă nimic în spate. Procesul este invers: dezvolți o strategie de marketing, iar în realizarea campaniilor pe care ți-ai propus cel mai probabil o să ai nevoie de grafică. În acel moment apelezi la un designer care să îți pregătească materialele necesare conform briefului și manualului tău de identitate.

Analiză, planificare, implementare, monitorizare și un nivel crescut de creativitate, iar când s-a terminat un proces pe această schemă, trebuie mers mai departe cu următorul proiect. Dar planificarea, marketingul strategic este alfa și omega, nu arde această etapă.

Lasă un comentariu