TikTok pentru afacerile din România

TikTok este cea mai recentă vedetă a platformelor de social media în România. Deși a fost lansată în 2016, la nivel global are deja peste 1 miliard de utilizatori. În România pe rețeaua TikTok sunt înregistrate peste 5 milioane de conturi. Rețeaua, fondată în China, are mai mulți utilizatori în România, decât Instagram.

Din punct de vedere al unei agenții de marketing online TikTok a devenit o platformă de luat în considerare la planificarea unei campanii integrate de comunicare, la capitolul campanii ppc.

TikTok la nivel mondial

TikTok este prezent în peste 150 de țări, în 75 de limbi și are peste un miliard de utilizatori la nivel global. În Europa sunt peste 100 de milioane de conturi active și aplicația a avut cea mai mare creștere și cel mai mare număr de descărcări din lume în 2020, conform Apptopia.

Cele mai descărcate aplicații în 2020. Sursă: Apptopia.

Totuși, este un aspect de care este bine să ținem cont: 59% dintre utilizatorii globali ai platformei au sub 24 de ani. Brandurile care doresc promovare plătită sau organică pe acest canal vor trebui să-și testeze campaniile în funcție de acest aspect.

TikTok în România

În România utilizatorii platformei provin din categoria tinerilor și a celor foarte tineri.

sursă: Manafu.ro

18% din utilizatorii TikTok în România au vârsta între 13-15 ani, 3,77% între 15-17 ani, 22,36% au vârste cuprinse între 18-24 ani, iar 26% se încadrează în categoria de vârstă de 25-34 ani. La categoria de vârstă de peste 35 de ani platforma are 13,37% din totalul utilizatorilor.

Spre comparație, peste 63% din utilizatorii Instagram se regăsesc în categoria de vârstă 18-34 ani, iar Facebook este preferatul categoriei de vârstă 35+.

Dacă ne uităm în perspectivă, TikTok, Instagram și Facebook poate acoperi cu eficiență o vastă categorie a audiențelor posibile pentru un brand de largă utilizare.

Obiective de marketing

Pe TikTok regăsim o audiență tânără și foarte tânără, platforma poate funcționa foarte bine pe obiectivul de creștere a notorietății de brand, dar și pe vânzări. Mărcile care se focusează pe tineri, cum ar fi branduri renumite de băuturi sau chipsuri, pot beneficia de prezența lor organică și plătită pe această platformă. Platforma lor de reclamă este în versiunea beta, așadar totul este sub testare, iar testarea este însuși esența marketingului online.

Conținutul creativ

Există însă un aspect ce poate speria un advertiser: conținutul creativ care trebuie produs. Și aici nu ne referim la refurbisharea unui spot TV.

După cum se știe deja, pe TikTok se pot pregăti filmulețe de până la 3 minute, recent a fost prelungită durata acestora de la 1 minut. Pe lângă acest conținut dinamic și creativ, platforma pune la dispoziție o librărie cu muzică și multe instrumente pentru a face din aceste materiale video-uri super-atractive și interesante. Pentru un brand acest tip de conținut este greu de creat, în special din cauza lipsei unui protagonist. Dar există soluții pentru toate problemele. După cum au prezentat cei de la TikTok for Business în acest video, o soluție la îndemână este colaborarea cu micro-influenceri. Acești micro-influenceri pot crea conținutul, care mai apoi poate fi repostat de către fanii lor.

Statista.com a pregătit o listă cu cele mai mari conturi de TikTok din România. Din cifrele de mai jos reiese că ei sunt mai degrabă nano-influenceri, cu număr mare de urmăritori. Micro-influenceri sunt considerați cei cu peste 2000 de urmăritori în TikTok.

Cele mai mari conturi de TikTok În România. Sursă: statista.com

Campanii cu 50 dolari/zi

Pe TikTok, fiind o platformă oarecum nouă, volumul campaniilor de reclamă este mai redusă, iar formatul obligă brandurile la a fi creativi, de a lansa challenge-uri sau pur și simplu a crea un conținut care merită vizualizat. Zgomotul de reclamă fiind mai mic, dar și mai puțini utilizatori, posibilitatea de viralizare a unui conținut super-atractiv este foarte mare.

Pe platformă există mai multe formate de reclamă, în funcție de obiectivele abordate de advertiser. În ceea ce privește bugetul, există o limitare de minim 50 de dolari pe campanie pe zi, conform TikTok. La nivel de set reclamă există un buget minim de 20 de dolari pe zi.

Suport Vânzări

Conturi de reclamă în România nu se pot crea deocamdată, centrul de reclamă este în versiune beta. Dar apelând la echipa de vânzari TikTok form Business în România există posibilitatea de colaborare. Adresa la care se poate solicita suportul echipei de Vânzări este: ro-sales@bytedance.com

Lasă un comentariu

nineteen − six =