Studiu de caz PPC: companie de grădinărit

Companie, unul dintre cei mai mari producători de pomi fructiferi, arbuști, plante roditoare și plante ornamentale din România, cu prezență online.

Site-ul inițial era un mix între un site de prezentare pentru comercianții offline din țară și din străinătate cu care colabora, respectiv un magazin online creat pe platforma Woocommerce care de multe ori nu era găsit de clienți, având o formă de prezentare ciudată.

Primul pas al colaborării a fost reconstruirea magazinului online pentru a îndeplini funcția de vânzare pe un design cumpărat.

Ca urmare a reconstruirii magazinului și a optimizării pe conversie a scăzut cu 86% rata de bounce și a crescut cu 13% numărul vizitatorilor din toate sursele pe perioada sezonului de primăvară, comparativ cu primăvara anului anterior.

La nivel de optimizare s-au realizat măsuri de optimizare on-site:

  • recategorisirea tuturor produselor conform unei taxonomii de căutare
  • optimizare poze produse
  • denumirea corectă a produselor, de exp. cireș Long Kiss
  • s-au realizat descrieri de categorii de produse

La nivel de promovare a fost elaborat și implementat o strategie de promovare ppc în urma căruia s-au obținut următoarele rezultate:

  • scăderea cu 25% a costului pe conversie
  • creșterea cu 66% a conversiilor
  • creșterea cu 158% a ratei de conversie

În contul Google Ads al clientului au fost setate mai multe campanii, într-un mod greșit:

  • s-a setat o singură campanie de primăvară cu peste 30 de cuvinte cheie
  • având obiectiv de trafic
  • strategia de licitație fiind pe maximizare clicks și target search page location, ambele foarte bune, însă pentru obiectiv de notorietate și nu conversii
  • cuvinte cheie setate cu broad match

În momentul în care este setată o campanie cu multe cuvinte cheie care nu acoperă un singur subiect, ci 30 cuvintele cele mai căutate consumă tot bugetul setat pe ziu respectivă, iar pentru restul nu mai există fonduri.

Greșelile de mai sus și obținerea rezultatelor s-a realizat prin următoarele:

  • generarea a 11 campanii pentru diverse categorii de produse sau produse populare cu adaos care permitea și promovarea produselor în cauză
  • setare de campanii cu obiectiv de conversie, precum și trafic, separat
  • folosirea unor cuvinte cheie cu extended broad match care permite afișarea cuvintelor cheie doar dacă toate cuvintele apar în căutare
  • setarea corectă a strategiei de licitație: manual cpc, iar mai apoi target CPA la campaniile unde am obținut 30 de conversii în 30 de zile
  • monitorizarea zilnică a campaniilor și setarea unor cuvinte negative
  • oprirea campaniilor care au consumat o anumită sumă, cu număr mare de click, însă nu au generat conversii. De obicei în astfel de situații problema este reprezentată de oferta de pe site: lipsă produse, preț prea mare, etc.

Rezultatele obținute pentru acest client

scăderea cu 25% a costului de conversie

creșterea cu 66% a conversiilor

creșterea cu 158% a ratei de conversie

Lasă un comentariu