Studiu de caz: cont Google Ads

Companie: vorbim de un producator care ambaleaza si isi vinde propriile produse catre persoane fizice si juridice si activeaza in domeniul Home and Deco.

Gestionare cont: o agentie de reclama si o angajata a companiei.

Valoare cont, pentru toata perioada vizata: 14K lei

Obiectiv magazin online: impresii pe pagina de rezultate, cu efect secundar de 77 de conversii

Setari: contul este conectat la Analytics, iar ca si obiectiv este setata conversia (achizitii si apeluri telefonice)

Tip campanii utilizate: Search si Smart

Strategia de licitatie: target search page locations

Setari campanii: o singura campanie setata pe aprox. 25-30 de produse diferite, cu 10 ad-uri

Care sunt problemele?

  • Daca conversia este setata pe achizitii nu are sens sa folosesti strategia de licitatie care iti asigura notorietate (target search page location) pentru ca scopul acestei modalitati este sa iti asigure un anumit loc pe pagina de rezultate, si nici macar nu-ti aduce clickuri. E vorba strict de pozitia pe pagina de rezultate. Logic ar fi fost ca licitatia sa fie inceputa cu Manual CPC, iar dupa atingerea unui numar de conversii de 50 in 30 de zile sa fie setat pe target CPA sau target ROAS.
  • Target Search Page Location are scopul de a te pozitiona pe pagina de rezultate, deci contul are ca obiectiv conversia.
  • O singura campanie cu 30 de cuvinte cheie: cuvintele cele mai populare au folosit tot bugetul, adica aprox. 5 cuvinte au luat tot, celelalte nu au mai avut impresii din lipsa de buget.
  • Risipa de buget din cauza lipsei de optimizare: avand in vedere ca nu s-au inserat cuvinte negative, reclamele apareau si pentru cautari irelevante: de exemplu ad-ul de lumanari aparea si la cautari privind ceara cosmetica, iar la ad-ul de planta trandafiri o parte din buget mergea pe trandafiri criogenati.

Concluzia: Magazinul online cheltuia tot bugetul pe notorietate, desi obiectivul era de vanzare. Costul mediu pe click era la 0.30 lei, iar o conversie in aceste conditii a costat 181 lei.

Dupa setarea unor noi campanii ppc pentru acest cont in cadrul careia am aliniat obiectivul si strategia de licitatie costul pe conversie incepea la 24 de lei.

Lasă un comentariu