Site-ul meu e gata. A, chiar aşa?

Una dintre cele mai comune greșeli ale antreprenorilor mici și mijlocii este următoarea abordare: website-ul meu e gata, am rezolvat. Și așteaptă clienții. Dacă te gândești și tu așa, atunci mai ai mult de așteptat până aceștia o să apară…

Gândește-te un pic care este scopul site-ul tău. Răspunsul vine de la sine: să vină vizitatorii și să genereze vânzări Ar fi însă prea frumos să fie așa de simplu. Trebuie să detaliezi subiectul ca să vezi toate implicațiile acestui proiect:

  • cum vor găsi potențialii clienți site-ul tău? Ce pârghii ai creat tu pentru asta?
  • dacă intră pe site, care sunt acele elemente care generează din simplii vizitatori clienți care efectiv cumpără?
  • dacă acum nu cumpără, cum le convingi să revină și să cumpere în viitor?

Avem mai mulți clienți ai căror principala nemulțumire este că și-au făcut website, dar nu ajută cu nimic, pentru că n-au scos din acest proiect nici măcar investiția făcută. Nu a adus clienți sau doar într-un număr redus. După o scurtă discuție aflăm de obicei că nu au dezvoltat o strategie de marketing online, și din acest motiv site-ul lor reprezintă numai o adresă pe cartea lor de vizită. Pe scurt: sunt bani aruncați pe fereastră.

Trebuie să știm cine vor fi clienții noștri chiar înainte să ne apucăm de elaborarea unui website. Trebuie să stabilim clar și detaliat cum le vom atrage pe site-ul nostru și cum vom face din ei cumpărători.  Strategia de marketing online începe cu acești pași simpli, dar esențiali, iar crearea site-ului este un pas următor. Un website necesită un proces de planficare. Cu hârtie și creion. Trebuie să planificăm cum va arăta pagina de prezentare a produsului nostru. Cum va fi prima pagină. Este un clieșeu deja, dar chiar trebuie să te gândești cu mintea clientului: de ce să cumpăr acest produs? E frumos? Sau ieftin? Sunt și alte pagini care vând produse la fel de frumoase și ieftine, asta în cazul în care nu ai un produs unicat. Dar aceste cazuri nu sunt foarte frecvente. Trebuie să te gândești ce să oferi clientului tău pentru a cumpăra produsul tău, și aici nu mă gândesc la a fi cel mai ieftin pe piață.

Ai făcut planul de promovare pentu website-ului tău? Îți recomandăm să începi cu SEM: Search Engine Marketing, care include atât optimizarea SEO, cât și campaniile Paid. În funcție de bugetul disponibil poți începe cu ambele, doar să ții cont de următoarele:

  • cu optimizarea SEO rezultatele vin în timp, de la 4-5 luni în sus, însă acestea sunt durabile și dacă nu apare o schimbare majoră de algoritm atunci persistă în timp,
  • cu campaniile Paid rezultatele pot să apară de la o zi la alta, însă în momentul în care ai oprit campaniile, acestea nu îți mai generează vânzări.

Lasă un comentariu