Setări avansate în Google DSA

Google Dynamic Search Ads sau DSA, pentru magazinele online, este una dintre cele mai eficiente campanii de pay-per-click. Vorbim de campanii care sunt servite pe căutările utilizatorilor. Sunt așadar campanii de tip Search, dar pe baza conținutului indexat de Google. Campaniile dinamice sunt  compuse din descrierile date de advertiser, respectiv de titlurile create de Google pe baza conținutului identificat pe pagină.

Aceste tipuri de reclame au o relevanță foarte mare în raport cu căutarea utilizatorului, deci, în general, au și o rată de conversie crescută.

Dar trebuie să ținem cont de faptul că Google nu știe limba română la fel de bine ca un om nativ, din acest motiv aceste titluri s-ar putea să aibă un accent specific inteligenței artificiale. Totodată, trebuie să stabilim foarte clar ce pagini, cuvinte se pot servi la căutări, dar și ce nu dorim să apară în reclame.

Setările avansate ale unei campanii de Google Search Ads se referă așadar la targetarea conținutului de pe site-ul sau magazinul pe care dorim să-l promovăm, respectiv audiența folosită.

Obiective dinamice

Obiectivele dinamice pot fi setate prin mai multe modalități:

  • ori prin cuvintele cheie indexate de Google pe site,
  • ori prin reguli,
  • ori prin url-uri, adică ruta exactă a paginii/paginilor pe care dorim să targetăm
  • ori toate paginile de pe site
Targetarea paginilor în Google Dynamic Search Ads

Cuvinte cheie

Cuvintele indexate de Google apar printre opțiunile propuse, iar în dreptul acestora apare și volumul de căutări. Dacă dorim să obținem conversii, atunci este indicat să alegem cuvinte mai specifice, iar dacă scopul nostru este brandingul și să ne facem mai cunoscut afacerea, atunci putem alege cuvintele generice.

Google Dynamic Search Ads: cuvinte cheie

Reguli

Regulile care se pot seta pentru a targeta conținutul de pe site au următoarele caracteristici:

  • categoria identificată de Google conține, de exemplu, termenul de: produs
  • conținutul paginii, de exemplu, are termenul: încălțăminte
  • titlul paginii, de exemplu, ne interesează doar o anumită categorie sau sub-categorie care apare în titlul paginii: babynest
  • url-ul, de exemplu, conține cuvântul: produs
Google Dynamic Search Ads: targetare prin stabilirea de reguli

URL-ul paginii

În cazul în care dorim să fim siguri că vom fi serviți doar pe anumite subiecte putem specifica doar url-ul acelei singure pagini care ne interesează. De exemplu, acesta poate fi descrierea serviciului de Optimizare SEO.

Toate paginile

În cazul în care avem foarte multe pagini, o opțiune facilă este să targetăm toate paginile de pe site-ul nostru, cu mențiunea că în acest caz întregul conținut indexat de Google va putea fi servit. Din acest motiv este recomandat să excludem, prin Obiective Negative, acele pagini care reprezintă niște aspecte administrative obligatorii, dar fără valoare pentru eventuali clienți. Ne referim aici la Politica de confidențialitate, Termeni și condiții de utilizare a site-ului, Modalități de Plată, etc.

Google Dynamic Search Ads: targetarea tuturor paginilor

Obiective Negative

La tab-ul Negative Dynamic Ads targets putem specifica acel conținut, cuvinte cheie, url-uri pe care nu dorim să fim afișați în campaniile noastre. Este util să setăm aceste pagini sau reguli chiar în momentul lansării campaniei ca să evităm clickurile irelevante.

Google Dynamic Search Ads: targetare negativă

Totodată este important de reținut că în cazul în care avem foarte multe produse cu stoc epuizat, nu este recomandat să targetăm toate paginile de produs. Ori alegem produse cu stoc prin utilizarea unor url-uri, ori ne orientăm către alte tipuri de campanii.

Audiența

Audiența campaniilor de Google Dynamic Search Ad poate fi setată ca și în cazul altor tipuri de campaniii. Avem opțiunile de: demografice, interese, custom intent, audiență similară, remarketing. Avem posibilitatea să încărcăm lista noastră de clienți și dacă există un procent mare de identificare a acestora Google poate crea audiențe similare. Acest tip de audiență, în general, are o rată de conversie mai mare, decăt o audiență rece, setată doar pe interese sau demografice.

Ceea ce este indicat să folosim la o campanie de DSA este audiența care ne-a vizitat deja pe site, dar n-a finalizat încă nicio tranzacție. Marele avantaj al acestor tipuri de campanii este că utilizatorul va vedea acele produse sau produse similare din categoria pe care le-a vizualizat deja și pe site. Așadar șansele să-i reamintim de produsele noastre de calitate, iar acesta să cumpere, sunt foarte mari.

Lasă un comentariu

fifteen + three =