Lansare cu PR

Ce faci, când, în calitate de agenție de branding, ai șansa să organizezi lansarea unui eveniment organizat în premieră de către o asociație? Te bucuuuuuri nespus de mult, pentru că ai aproape toate mijloacele să maximizezi impactul. De ce spun asta? 

  1. Ai subiectul. În cariera unui PR-ist sunt multe ocazii în care organizează conferință de presă sau trimite un comunicat fără a avea mare lucru de spus, asa că având un subiect, în premieră pe deasupra ai bifat cam 60% din treabă.
  2. Ai o asociație. Și asta constituie un avantaj, vorbim de o entitate care poată să iasă în public și să fie considerat autentic, de încredere, cu reputația unui bun cetățean al comunității. Bifat încă vreo 30%.
  3. Domeniul e în trend: sport. A crescut interesul pentru evenimente sportive de masă, foarte multă lume aleargă, participă la triatlon, la concursuri de înot, deci subiectul este în vogă, potențând astfel posibilitatea de a intra în presă. Bifat încă 5%.

Și acum să vedem: ce nu avem?

  1. Bani nu avem, deci ne gândim la scară mai redusă, fără locație fancy, fără catering extraordinar, fără instrumente costisitoare. 
  2. Nici relații cu presă nu avem, acum ne formăm, deci survolăm peisajul de presă online, tv, radio și print, sunăm, căutăm contacte. Formulăm o invitație cu chintesența evenimentului, sunăm la lista de presă în avans cu aproximativ o săptămânâ și le trimitem invitația. Înainte cu o zi resunăm și reamintim, vedem că 2 au confirmat (sh…t) și sperăm, dar chiar sperăm că măcar ei o să apară.
  3. Nu avem speaker experimentat, e prima apariție – scoatem la capăt o prezentare, conține toate mesajele noastre importante, facem o repetiție generală, o singură dată că nu avem timp pentru mai multe și iarăși sperăm.

The D-day.

Am comandat niște tricouri brănduite cu sigla evenimentului, dar în grabă nu am verificat exact unde: eu aveam senzația că pe google am căutat presonalizare tricouri Cluj, dar în realitate am dat comanda la Iași. Sh…t!!! Începem la ora 11, eu aflu asta la 10, în momentul ridicării tricourilor. Ca o soluție cumpăr repede tricouri nebrănduite și plec val-vârtej la locație.

De aici lucrurile se derulează perfect, ideal aș putea spune: au venit 4 ziariști și un cameraman, avem agenție de presă (lucrează pentru mai multe publicații și mai dă și la alți colegi – yuhuu), ziare locale și tv – succes maxim. Avem peste 15 apariții, inclusiv la două agenții de presă naționale și o știre pe un post național de știri.

Concluzie: subiectul și contextul asigură cam 95%, plus 5% insistență la ziariști.

Dă în total: 100% lansare de succes în presă.

Lasă un comentariu