IOS 14: setari recomandate pe Facebook

De cateva saptamani bune s-a lansat deja versiunea 14 ai IOS si, in consecinta, si Facebook a implementat masurile de care ne-a atentionat chiar de la inceputul anului.

In ce consta schimbarea IOS?

Utilizatorii de Apple au optiunea de a permite sau a bloca urmarirea activitatii lor in aplicatiile si site-urile pe care navigheaza. Aceste date, pana in momentul de fata erau colectate pentru scopuri de publicitate sau partajarea cu brokerii de date. Mai pe romaneste acest lucru inseamna ca cei care nu vor sa fie urmariti de reclame acum o pot face simplu si usor prin bifarea blocarii cookie-urilor.

Facebook, o platforma importanta de publicitate si promovare pentru firme mici si medii a introdus cateva masuri prin care, in continuare, poate asigura eficienta campaniilor derulate, chiar daca in contextul unei confidentialitati crescute a utilizatorilor.

In cazul in care folosesti Facebook pentru scopuri de promovare, ai un cont de Business Manager, asociat cu un profil de business si un cont de reclama, iata ce ai de facut pentru a putea derula in continuare campanii.

Ce trebuie sa faci pe Facebook dupa implementarea IOS 14

1. Verificarea domeniului

Aceasta functionalitate apare in Setarile afacerii, la Brand Safety. Avem la dispozitie verificarea domeniului nostru: printr-un metatag, prin incarcarea unui fisier html pe site sau prin verificare DNS. Va recomand sa va consultati cu web developerul vostru si sa alegeti optiunea cea mai facila dintre cele trei, puse la dispozitie de Facebook.

Modalitati de verificare a domeniului pe Facebook
Modalitati de verificare a domeniului pe Facebook

2. Setarea masurarii evenimentelor in mod agregat

La setarea evenimentelor, pentru un magazin online, selectam Vanzarea, ca fiind cea mai importanta actiune de luat pentru utilizatori. Daca este activ, va recomand sa activati si optimizarea pe valoare de vanzare.

Ca si hierarhie, avem asa:

Vanzare – Purchase

Initierea completarii formularului de cumparare – Initiate check-out

Adaugare in cos – Add to cart

Vizualizare produs – View content

De retinut ca evenimentele, odata setate, nu pot fi modificate timp de 72 de ore si in acest interval nu pot fi setate campanii pe aceste evenimente.

In cazul in care aveti un site de prezentare pe care scopul este de a genera leaduri evident ca trebuie setate alte tipuri de evenimente, adecvate acestui obiectiv.

3. Setarea Conversion API

Prin acest instrument, Conversion API, site-ul nostru va impartasi date chiar de pe server cu Facebook. Cu ce va ajuta aceasta noua sursa de informatii in masurarea eficientei campaniilor pe Facebook?

  • permite masurarea actiunilor luate de utilizatori prin mai multe canale
  • permite transmiterea unor date mai precise
  • asigura un control sporti pe tipul datelor transmise
Setarea Conversion API pe Facebook
Setarea Conversion API pe Facebook

Conversion API este deci o masura complementara pentru situatiile in care Facebook Pixel nu mai retine actiunile utilizatorilor din cauza blocarii cookie-urilor. Conversion API nu foloseste date din cookie, ci date de pe server, astfel ca in acest fel vom avea date mai bogate despre rezultatele campaniilor noastre.

Ca urmare a implementarii noii versiuni de IOS dimensiunea audientelor folosite in campaniile PPC va fi, in mod clar, afectat. Din acest motiv este de recomandat sa verificati si sa modificati audientele care au devenit prea mici pentru a putea rula campanii in mod eficient.

Lasă un comentariu

10 − 8 =