Întrebări frecvente: Google Ads

Care sunt cele mai frecvente întrebări legate de Google Ads și felul în care platforma funcționează? Clienții ne întreabă cum stabilim ce promovăm, ce scriem în reclame și ce facem în situația în care trece o zi-două fără comandă? La aceste dar și la alte întrebări răspundem în acest articol.

Azi nu am avut nicio comandă, ce se întămplă?

În cazul în care derulezi campanii în Google Ads se poate întămpla să ai zile în care nu ai nicio comandă. Dar este posibil să ai zile în care ai mai multe comenzi și după aceea liniște, nu se întămplă nimic. Campaniile Google Ads nu reprezintă un robinet în care curg comenzile, ci este o platformă super inteligentă care interpretează semnalele din partea utilizatorilor și în funcție de obiectivele campaniilor tale, le va servi reclame. Când ai zile fără comenzi, nu te panica. Verifică dacă site-ul funcționează, este live, iar comenzile se efectuează pe site. Verifică dacă ai bani în cont și dacă reclamele rulează. Însă nu te apuca să modifici campaniile pompieristic. La modificări majore acestea reintră în stadiul de învățare și mai mult ca sigur că în următoarele 7 zile nu îți vor aduce vânzări consistente.

Ce scrii în reclame ca să vinzi?

Campaniile în Google Ads se realizează în urma unei analize de industrie, a competiției și a clientului. Ne uităm la mai multe aspecte. În primul rând ne interesează care sunt acele nevoie ale consumatorilor care sunt îndeplinite prin produsele sau serviciile afacerii tale. Dacă vinzi haine, atunci nevoile pot fi de a avea un look proaspăt, un stil anume, purtarea unor haine de brand care ne fac să ne simțim apreciați, etc. Astfel că aceste nevoi se vor aborda în titlurile și descrierile reclamelor noastre. Mai apoi urmează o comparație între avantajele comerciale oferite de tine și de competiție. Acești factori critici de succes reprezintă un nivel minim de avantaje și este indicat să fii la nivelul competiției sau chiar mai bun. Urmează acele aspecte care te diferențiază de competiție, diferențiatorii: ai o gamă de produse vandabile care se găsește doar la tine, ai un program de loialitate care aduce clienți noi și îi reține pe cei existenți, etc. Aceste elemente se folosesc în elaborarea reclamelor. Evident, dacă aceste avantaje chiar sunt în beneficiul clienților și sunt apreciate de aceștia. Promoțiile sunt diferențiatori, te scot în evidență, pot fi cârlige eficiente care să atragă trafic spre site, folosește-te de ele.

Am numai comenzi de valoare mică

Ai un magazin nou, de doar câteva săptămăni/luni, consumatorii încă nu te știu. În această etapă a afacerii tale este normal să ai comenzi de valoare mai mică pentru că te testează, iar dacă treci testul, atunci cei care revin, în general, fac cumpărături mai mari. Clienții loiali sunt cei mai buni clienți: ei stau mai mult timp pe site, au un coș de cumpărături mai mare și revin la tine ori de câte ori au nevoie de ceva. Sau, chiar și atunci când ai oferte bune și le comunici asta în cadrul campaniilor de remarketing. Cu timpul, campaniile pot fi setate să se optimizeze pe generarea unei valori mai mari de vânzare. Însă pentru asta e nevoie să ai măcar 30 de conversii, iar în cazul campaniilor de Shopping câteva zeci, ca sistemul să aibă destule date pentru a putea seta strategia de optimizare pe ROAS (return on ad spend). Google Ads este o platformă care îți permite să aduci trafic pe site, să obții comenzi la o anumită valoare sau să optimizezi campaniile pe rentabilitatea pe care ți-ai calculat-o.

Vreau să facem campanii pe aceste cuvinte cheie

Campaniile setate pe cuvinte cheie funcționează pe cuvinte care au un anumit volum de căutări pe lună. Dacă volumul este mic, de ordinul a câteva zeci, există șanse destul de mari să nu ai conversii. Cuvintele cheie trebuie filtrate, pe lângă volumul de căutare, și în funcție de costul lor. Dacă vinzi șosete de 10 lei probabil că nu îți va conveni să licitezi pe cuvinte scumpe, unde un click costă 2-3 lei. Este recomandat să setezi campanii pe cuvinte cheie, iar în funcție de rezultatele pe care ți le aduc, să începi să optimizezi, inclusiv să oprești anumite cuvinte și să setezi altele.

Vreau să promovăm doar serviciul acesta

În Google Ads poți promova servicii pentru care sunt căutări, prin campaniile de Search. În cazul în care sunt puține căutări sau termenii prin care este denumit serviciul tău sunt specifice și nu se caută, atunci este indicat să abordezi alte posibilități. Una dintre opțiuni este să licitezi pe cuvinte cheie generice care pot să însemne și serviciul tău, însă probabil o să ai solicitări și pentru alte servicii. Sau să setezi o campanie de display sau video pe audiență in-market. Audiența in-market este o audiență care efectuează căutări pe cuvintele care te interesează cu obiectivul de a converti. Dacă serviciul tău nu are căutări poți alege și audiența de afinitate, ei se documentează despre anumite subiecte, însă fără intenția de a cumpăra.

Promovăm produse pe care nu mai vreau să vând

Campaniile de Google Ads sunt campanii care trebuie întreținute cu o anumită frecvență, iar asta implică și modificarea listei de produse. Este recomandat ca în fiecare lună să existe un dialog între comerciant și agenția care gestionează contul pentru a modifica campaniile sau a crea campanii noi în funcție de prioritățile comerciale.

Vreau să fac o campanie cu 10 lei pe zi, ce îmi aduce?

O campanie pe branding va facilita promovarea brandului și ajută la creșterea notorietății. Ca efect secundar poate să aducă și vânzări, dar mai mult ca sigur că rezultatele campaniei se vor limita la clickuri. Totodată un cont trebuie construit în funcție de obiective și acesta ar trebui să aibă mai multe campanii prin care aceste obiective pot fi realizate. O singură campanie cu obiectiv de trafic va aduce exact atât: clickuri.

Dacă majorez bugetul cu 20% o să am comenzi cu 20% mai mult?

Google estimează impactul creșterii de buget, dar nu garantează rezultatele pentru că acestea sunt influențate atât de fluctuația cererii pe piață, dar și de nivelul competiției. Dacă niciuna nu se modifică sunt șanse destul de mari să obții o creștere, dar nu neapărat într-o creștere similară cu valoarea bugetului. Odată cu creșterea bugetului poate crește și costul per achiziție.

Vreau să am un cpa de 20 lei

Obținerea unui anumit cpa, cost per achiziție este un proces care poate dura câteva luni și este influențat atât de cererea din piață pentru produsele tale, dar și de competiție. Din moment ce sistemul are destule date, poți seta un tCPA (target cost per acquisition) de 20 lei, iar sistemul va optimiza către această valoare. Însă ca un prim pas trebuie să setezi o strategie de maximizare a conversiei să vezi dacă această valoare este realistă sau nu. Doar prin faptul că setezi o valoare mică, iar în cadrul campaniei CPA-ul este de 40 lei, nu vei ajunge la obiectivul tău.

Am clickuri din India, de ce?

În cadrul campaniilor setezi aria geografică care te interesează, însă filtrele nu funcționează perfect și poți să ai un anumit număr de clickuri false de la roboți, platforme sau chiar oameni reali din alte țări. Poți exclude aceste țări și Google îți permite să blochezi 500 de IP-uri pentru 30 de zile, dacă însă vrei mai mult poți alege un soft dedicat care blochează clickurile false. Astfel de softuri sunt de exemplu Clickcease, ceea ce folosim și noi în cadrul agenției, în beneficiul clienților noștri.

Cum opresc competiția să dea click pe reclamele mele?

Răspunsul este un soft dedicat, cum am menționat și mai sus. Cu acest soft poți seta reguli care să elimine vizitatorii irelevanți, de exemplu: nu mai mult de 2 clickuri pe zi de pe același IP. Eliminarea unor IP-uri similare care dau clickuri false. Cu această metodă poți elimina și clickurile competiției tale.

Ce înseamnă că am campaniile limitate de buget?

Campaniile tale rulează, însă la o anumită oră al zilei acest buget se epuizează și dacă mai sunt căutări relevante în aceea zi, reclama ta nu mai poate fi servită. În această situație este indicat să crești bugetul, dacă îți permite bugetul de marketing. Sau să optimizezi campania prin eliminarea cuvintelor cheie care consumă, dar nu aduc conversii sau prin eliminarea produselor care nu rentează.

Licitez pe clickuri, de ce nu am vânzări?

Ai specificat sistemului că dorești clickuri și atunci asta îți va aduce. Clickurile înseamnă o audiență care, în mod caracteristic asta face, dă clickuri, însă nu se încadrează în tipologia profilelor care convertesc. Stabilește alte obiective pentru campaniile tale. Însă nu uita din vedere că trebuie să atragi și audiență nouă care încă nu știe de tine și campaniile cu focus pe trafic te ajută în acest sens.

Vreau să vând aceste rafturi, de ce nu cumpără?

Consumatorii sunt oameni reali, cu nevoie specifice și cumpără ceea ce au nevoie, după o documentare mai lungă sau mai scurtă. Dacă rafturile nu se vând motivul poate fi că piața nu este interesată de acest model, nu consideră rentabil raportul de calitate-preț. Dacă rata de click pe campanie este mică, atunci de vină poate fi reclama: grafica sau textele slabe.

Vând o figurină de ciobănesc german, de ce mă sună să cumpere pui de ciobănesc german?

E o eroare: denumirea produsului tău este ciobănesc german, așadar dacă cineva caută pui de câine, anunțul tău devine relevant. Evident, nu este, de aceea este indicat ca în denumirea produsului să fii cât mai specific și să completezi cu Figurină ciobănesc german.

Setează campaniile și lasă-le să ruleze

Campaniile tale nu necesită intervenții zilnice, însă piața se schimbă, nevoile consumatorilor se schimbă, apar jucători noi, care încep să liciteze puternic și asta aduce modificări chiar și în rentabilitatea campaniilor bine optimizate. De aceea este indicat să ai un responsabil pe cont care pe de o parte verifică și optimizează campaniile existente. Pe de altă parte va crea campanii noi pe categoriile de produse care se vând bine, campanii de trafic sau de branding în cazul în care îți scade numărul de comenzi și traficul spre site. Într-adevăr, există și situații în care nu sunt astfel de schimbări și nu este necesar să faci schimbări majore. Dar acest lucru presupune monitorizare continuă. Nu ai vrea să aflii că reclama ta referitor la videoproiectorul Epson E01 se afișează la căutări cu privire la eroarea la centrala Motan E01.

Nu vreau să am campanie de brand protect

Nu trebuie să ai campanie pe brandul tău, dar este un best practice în industrie să licitezi pe brandul tău. Fiind foarte relevant pe această căutare, probabil că vei avea conversii la un cost per achiziție foarte mic, de câțiva lei. Faptul că la căutările pe brandul tău apare atât reclama, cât și site-ul tău crește rata de click și ai beneficiul de a fi văzut și mai bine de către cei care te caută. Este o situație câștigătoare, iar suma alocată campaniei de brand se întoarce cu vârf și îndesat în conversii.

Facem remarketing, dar fără promoție

Poți să faci și asta: remarketing fără promoție. Însă este un best practice în industrie să oferi omului real care NU a cumpărat de la tine prima oară un avantaj: un cod de reducere, transport gratuit, etc. ca să se răzgândească. Până la urmă, nu vrei să cumpere de la tine doar pentru că îl urmărești cu reclamele tale, nici tu nu ai face-o.

Vreau să am garanția unui număr fix de leaduri

Dacă vrei un număr fix de leaduri pe lună, atunci nu te focusa doar pe un element din fluxul de vânzare: analizează în mod constant mixul tău de marketing. Mixul de marketing acoperă produsul (portofoliul), prețul, locul și promovarea. Verifică produsul tău, îmbunătățește-l în mod continuu, fii atent la ce probleme au clienții tăi și oferă-le soluții reale pe problemele lor. Verifică raportul de preț-calitate al produsului tău. Nu vrei să fii cel mai ieftin pe piață pentru că astfel nu vei avea buget cu care să îmbunătățești produsul și nu te axa doar pe preț. Oamenii vor să obțină valoare pentru banii lor.

Deși online nu vedem cine caută este important să nu uităm: și online, așa cum și offline, vindem unor oameni reali cu nevoi reale. Așadar oferta trebuie să reflecte soluția la problemele lor reale.

Lasă un comentariu