Google Tag Manager: setarea etichetelor simplu si usor

Google Tag Manager (GTM) este o modalitate simpla si intuitiva pentru a monitoriza rezultatele aduse, in urma promovarii online, de site-ul tau: vanzari, generare de lead, apeluri telefonice, descarcari de ebook-uri, vizualizarea unui video, etc.

Imagineaza-ti un recipient in care pui toate cartile de vizita de care nu vrei sa uiti. Formulat foarte simplu asta este si Google Tag Manager: un container in care ai toate etichetele puse pe site-ul tau. Plus o functionalitate extra: nu doar ai acolo toate etichetele create, dar le si creezi acolo.

Implementarea etichetelor GTM

1. Crearea contului de Google Tag Manager

Setarea contului se face aici: https://marketingplatform.google.com/about/tag-manager/. Este o interfata simpla, creezi denumirea contului, tara si setezi obiectivul: monitorizare web, applicatie, etc.

Setarea contului in Google Tag Manager
Setarea contului in Google Tag Manager

2. Inserarea codului GTM

Dupa crearea contului, in mod automat, vei avea doua coduri scrise in Javascript care trebuie plasate pe site-ul tau, asa cum arata in imaginea de mai jos. Exista diverse modalitati de a le pune in site, important este sa fie acolo. Ambele coduri trebuie puse pe fiecare pagina a site-ului tau, evident, pe cat posibil nu manual, ci cu ajutorul unui plug-in

Eticheta GTM in header-ul site-ului, pe toate paginile
Eticheta GTM in header-ul site-ului, pe toate paginile
Eticheta GTM in body, pe toate paginile
Eticheta GTM in body, pe toate paginile

3. Generarea etichetelor in Tag Manager

Iti recomandam 2 etichete care trebuie sa fie setate in mod obligatoriu:

  • Universal Analytics si
  • Conversion Linker

Ambele trebuie puse pe toate paginile site-ului si fiecare are rolul sau. Universal Analytics conecteaza datele din Analytics cu Google Tag Manager, iar Conversion Linker are rolul de a facilita monitorizarea actiunilor/evenimentelor care se intampla pe site-ul tau.

Etichete GTM obligatorii: Universal Analytics si Conversion Linker
Etichete GTM obligatorii: Universal Analytics si Conversion Linker

In functie de actiunile de publicitate online derulate in beneficiul site-ului tau mai pot fi setate si alte etichete, de exemplu:

  • Facebook Pixel
  • Google Ads Conversion Tracking
  • Google Ads Remarketing

Etichetarea unui formular

Aceasta eticheta se creeaza pentru monitorizarea conversiilor din Google Ads, iar in cazul de fata, prin aceasta eticheta monitorizam completarea formularului de contact.

Ca orice eticheta in Tag manager, are doua componente:

1. Configurarea etichetei

Pentru asta folosim conversion ID si conversion label din conversia creata in Google Ads, in cazul nostru pentru completarea si trimiterea unui formular de lead.

Configurarea etichetei de Google Tag Manager
Configurarea etichetei de Google Tag Manager

2. Configurarea Trigger-ului

In cazul nostru triggerul (elementul care declanseaza activarea etichetei) este incarcarea unui element pe pagina care apare dupa trimiterea formularului.

Identificam elementul de pe pagina dupa trimiterea formularului in formatul acesta: .elementor-message.elementor-message-success

Completam triggerul cu urmatoarele detaliile de mai jos:

Configurarea triggerului de Google Tag Manager
Configurarea triggerului de Google Tag Manager

Avem mai multe optiuni pentru setarea triggerului, cele presetate se refera la vizualizarea unor pagini sau a tuturor, clickuri pe anumite elemente, implicarea utilizatorilor prin actiuni de genul: vizualizarea unui video, trimiterea unui formular. Asa cum ne-am obisnuit de la Google exista si triggere care se pot customiza cu ajutorul unui programator, dar setarea acestor triggere recomandam pentru un nivel avansat.

Triggere pre-setate in Google Tag Manager
Triggere pre-setate in Google Tag Manager

Noua versiune GTM

Salvam si publicam noua versiune a containerului, cu comentarii sau fara, iar prin asta etichetele sunt puse live.

Noua versiune a containerului Google Tag Manager
Noua versiune a containerului Google Tag Manager

Descarcam o extensie pentru Chrome, Google Tag Assistant si verificam functionarea etichetelor.

Verificarea etichetei setate

Cu optiunea Preview, din coltul din dreapta sus incepem verificarea etichetei. Tag Assistant se conecteaza la site si noi parcurgem o completare de formular de test ca sa verificam daca eticheta functioneaza corect.

Lansare Google Tag Assistant
Lansare Google Tag Assistant

Dupa ce Tag Assistant se conecteaza in coltul din dreapta jos apare o fereastra micuta cu mesajul: Debugger connected.

Google Tag Assistant conectat
Google Tag Assistant conectat

Parcurgem pasii, completam formularul si trimitem, iar la sfarsit verificam etichetele care s-au activat: la noi apare Google Analytics, Conversion Linker si eticheta generata pentru monitorizarea completarii formularului.

Google Tag Assistant: etichetele activate
Google Tag Assistant: etichetele activate

Pentru mai multe detalii cu privirea la utilizarea Google Tag Manager va recomandam: https://support.google.com/tagmanager/answer/6102821?hl=ro&ref_topic=3441530

Pentru a parcurge un curs scurt si la obiect va invitam sa vizualizati Google Tag Manager Fundamentals: https://analytics.google.com/analytics/academy/course/5

Lasă un comentariu