Google modifica tROAS si tCPA

Conform unor informari postate de Google incepand cu luna aprilie 2021 vor avea loc doua modificari  in ceea ce priveste strategiile de licitatie target ROAS si target CPA.

Cum functioneaza tROAS si tCPA?

Ambele strategii sunt automatizate si au diverse obiective in momentul configurarii si construirii unei campanii de pay-per-click.

Target ROAS are rolul de a creste rentabilitatea bugetului investit intr-o campanie. Prin target ROAS putem seta o valoare de rentabilitate pe care Google Ads va incerca sa atinga. De exemplu, putem seta ca obiectiv ca valoarea de vanzare generata sa fie de 500%, adica sa fie mai mare cu 500% decat suma investita.

Target CPA este o strategie automatizata similara, prin asta setam un obiectiv in ceea ce priveste valoarea de achizitie a unei conversii. Daca luna trecuta, de exemplu, luam o conversie cu 41 de lei, pentru luna curenta putem seta aceasta valoare sau una mai mica ca obiectiv pentru licitatia Google la care participam.

Felul in care functioneaza target ROAS versus Maximize Conversion exemplificam in cazul unui client.

Rezultatele implementarii strategiei de tROAS comparativ cu Maximize Conversions
Rezultatele implementarii strategiei de tROAS comparativ cu Maximize Conversions

Strategia de Maximize conversions a fost schimbata in target ROAS, iar aceasta modificare a generat rezultate neasteptat de bune, caracterizat prin urmatoarele:

  • valoare conversiei/cost a crescut cu 23%
  • acelasi numar de conversie
  • buget mai mic cu 45%
  • costul pe click a crescut cu 280%
  • rata de conversie a crescut cu 600%
  • numarul clickurilor a scazut cu 85%
  • costul per conversie a scazut cu 46%

In ce consta modificarea?

In locul selectarii celor doua modalitati de licitatie: Target ROAS si Target CPA vom avea la dispozitie Maximize conversions Value cu setarea optionala a limitei de ROAS.

In ceea ce priveste target CPA vom avea la dispozitie Maximize Conversions cu setarea optionala a limitei pentru CPA.

Inainte de aceasta implementare strategia de Maximize Conversions avea ca obiectiv maximizarea numarului de conversii fara a exista posibilitatea de a limita costul per achizitie sau a seta un ROAS.

Lasă un comentariu

ten + ten =