Dark social: cum o monitorizezi?

Dacă esti online, înseamnă că monitorizezi cam tot ce se poate pentru a îmbunătății în mod continuu activitatea ta și într-un final să crești numărul de conversii, indiferent ce înseamnă conversia pentru tine: vânzări, apeluri telefonice, cititori, etc. Din sursele de conversii poți trage niste concluzii foarte importante: de exemplu un magazin online de telefoane și accesorii are cele mai multe conversii din comparatoarele de prețuri – vezi în Analytics că 40% din totalul de vânzări vine din aceasta sursă, asta înseamnă că ai produse vandabile la care principalul tău atuu este prețul foarte bun, coroborat cu o poziționare bună în piață: ai review-uri majoritatea pozitive și brandul tău este cunoscut.  Vezi totodată că traficul direct are doar 12% din conversii – traficul direct înseamnă un utilizator care deschide un browser și introduce adresa ta. Sau nu…

Traficul direct înseamnă și acele linkuri care sunt trimise prin diverse canale de comunicare cum ar fi Messenger, Whatsapp, Snapchat – doar că nu știi că sunt linkuri copiate, de fapt.

Ca să poți avea o imagine clară asupra surselor tale de trafic și cum poți îmbunătății trebuie să monitorizezi corect.

Vezi aici cum poți monitoriza sursele tale de trafic neidentificate încă:

  1. deschizi acest link: https://getsocial.io/dark-social-calculator șii te loghezi cu contul tău de Analytics.
  2. analizezi sursele tale de trafic

Dark social este dark în sensul că este o sursă de trafic neidentificat încă – deci, odată ce l-ai identificat devine o sursă la care poți lucra. De exemplu, pe butonul de share pe facebook, linkedin, twitter, instagram poți pune coduri utm care să identifice exact traficul din această sursă.

Vezi aici cea mai recentă analiză globală pe surse de trafic în ecommerce: https://www.smartinsights.com/ecommerce/ecommerce-analytics/important-e-commerce-traffic-sources/

Organicul și Paid-ul (Google Ads) sunt primele doua surse, urmate de Direct (cu Dark Social inclusiv), iar mai apoi de Social, Email și Referral.

Lasă un comentariu