Cum derul─âm analiza PESTLE eficient?

O analiz─â complex─â necesit─â investigarea mai multor subiecte, a╚Öa c─â mai degrab─â o lu─âm pe scurt─âtur─â – e sigur mai rapid, ├«ns─â probabil nu este la fel de eficient. ╚śi pierdem din vedere oportunit─â╚Ťile care trebuie testate pentru a ne cre╚Öte afacerea. Marketingul strategic este baza necesar─â unei promov─âri care s─â asigure succes ╚Öi performan╚Ť─â, f─âr─â a avea aceast─â baz─â strategic─â, lipse╚Öte chintesen╚Ťa comunic─ârii.

De ce PESTLE?

PESTLE este o analiz─â important─â ├«n marketingul strategic ╚Öi ├«nseamn─â o analiz─â am─ânun╚Ťit─â a mediului ├«n care activeaz─â compania. Este un acronim care vine de la: P – politic, E – economic, S – social, T – tehnologic, L – legislativ, E – ecologic. Pe fiecare dintre aceste subiecte exist─â o serie de indicatori care trebuie colectate ╚Öi analizate.

Recomand s─â fie derulat anual sau chiar ╚Öi mai des, ├«n func╚Ťie de dinamicitatea industriei ├«n care activ─âm. ├Än IT a╚Ö face chiar mai des. Dar ╚Öi ├«n toate domeniile conexe pot s─â apar─â nout─â╚Ťi interesante care ar putea fi capitalizate dac─â am ╚Ötii de ele.

Mai jos v─â prezint c├óteva idei de organizare, ca pe l├óng─â sarcinile complexe cotidiene s─â reu╚Öi╚Ťi s─â preg─âti╚Ťi analiza.

Termen realist

1. S─â stabili╚Ťi un termen realist, de exemplu 3 s─âpt─âm├óni. Obligatoriu trebuie setat un termen, nu neap─ârat s─â ne streseze, ci mai degrab─â s─â nu ne lungim prea mult. Trei s─âpt─âm├óni ├«nseamn─â un termen elegant ╚Öi destul pentru efectuarea analizei. Dac─â aloca╚Ťi maxim o or─â zilnic, ├«n aproximativ 2 s─âpt─âm├óni se pot colecta toate statisticile ╚Öi studiile relevante. ├Än ├«nc─â ╚Öapte zile se pot analiza indicatorii ╚Öi trase concluziile relevante: ne impacteaz─â pozitiv sau negativ.

Obiectivul PESTLE

2. S─â stabili╚Ťi clar de ce ave╚Ťi nevoie de PESTLE. Recomand s─â fie derulat anual pentru:

  • a identifica noi posibilit─â╚Ťi de cre╚Ötere a afacerii,
  • a observa tendin╚Ťele demografice care ne pot afecta,
  • a monitoriza nout─â╚Ťile tehnologice,
  • a vedea dac─â exist─â modific─âri politico-legislative care sunt incidente ├«n afacerea noastr─â.

Stabilirea nevoii de piata

3. Un alt argument puternic pentru PESTLE: o statistic─â recent─â spune c─â 90% din start-up-uri falimenteaz─â pentru c─â promoveaz─â un serviciu de care nu are nevoie pia╚Ťa. ├Änt─âi de toate, s─â ne asigur─âm c─â vindem ceva vandabil ╚Öi exist─â o nevoie care este acoperit─â de serviciul/produsul nostru.

Date si statistici relevante

4. S─â v─â asigura╚Ťi c─â folosi╚Ťi date statistice relevante ╚Öi studii efectuate cu profesionalism. Pentru date demografice, migra╚Ťie intern─â, obiceiuri de consum, nivel venit, particularit─â╚Ťi zona urban─â-rural─â se pot folosi Anuarele statistice de la INS.

Eurostat este din nou o surs─â bun─â de documentare despre Rom├ónia, despre diverse industrii ╚Öi particularit─â╚Ťi popula╚Ťie.

Euromonitor, GfK, Gallup, etc. companiile mari efectuează studii cu marjă de eroare mică și care pot fi relevante în analiza noastră.

Interpretarea rationala a datelor

5. Următorul pas este colectarea tuturor datelor relevante și interpretarea lor. Asta e cea mai grea parte, dar și cea mai relevantă. Trebuie segmentat fiecare indicator și identificat în ce sens afectează business-ul: negativ sau pozitiv. În cazul în care este pozitiv cum o putem concretiza și testa conceptele noi identificate. În cazul în care vorbim de un impact negativ, trebuie să analizăm cum putem reduce riscul sau plasa în afara companiei.

Succes la analiz─â!

Las─â un comentariu