Campanii Google eficiente pentru webshopuri

Campaniile Google pay-per-click sunt o soluție eficace pentru un webshop din mai multe motive. Poate cel mai important dintre acestea este faptul că sunt afișate în motorul de căutare care, în România are peste 97% cotă de piață. Cele două tipuri de campanii care vă pot aduce cele mai multe vânzări sunt cele de Google Search Ads: standard și dinamic, respectiv Google Shopping Ads.

Google Search Ads: standard

Google Search Ads se pot seta în două formate: standard și dinamic.

Grupuri de reclame standard și dinamice
Grupuri de reclame standard și dinamice

Campaniile standard se setează pe cuvinte cheie pentru fiecare categorie de produs care ne interesează. Într-o campanie putem seta câte grupuri de reclame dorim.

Grupuri de reclame

Trebuie să avem în vedere că grupul de reclame care are cele mai multe căutări va utiliza majoritatea bugetului, iar restul nu vor mai avea șanse de afișare.

Așadar dacă din mai multe grupuri de reclame vedem că unul conduce detașat la numărul de clickuri, recomandăm ca pentru acel grup să pregătim o campanie separată și în acest fel să acordăm și celorlalte grupuri de reclame șansa de a fi servite la căutări.

În cadrul campaniilor standard, pentru fiecare grup de reclamă setăm câte o categorie de produs și cuvintele arondate acelui produs. De exemplu dacă vindem pantofi de alergare, leggings și șosete sport, pentru fiecare din aceste produse setăm câte un grup de reclame.

Google Keyword Planner

Pentru fiecare cuvânt în parte pregătim, cu ajutorul Keyword Planner, o listă a cuvintelor căutate în Google. Așa ne dăm seama cum se caută produsul pe care dorim să-l vindem: pantofi de alergare, adidași, adidași alergare.

Google Keyword Planner: căutări pe adidași
Google Keyword Planner: căutări pe adidași

Descoperim că termenul adidas, deși inițial a pornit ca un nume de brand a devenit deja un termen generic prin care se caută adidași nike, adidași nike damă, adidași puma, etc.

Tipuri de potriviri în Google

Următorul pas este să vedem volumul de căutări pentru fiecare cuvânt în parte, și să selectăm cele cu volum suficient. Un aspect important este stabilirea potrivirii: broad match, phrase match sau exact match.

Exact match folosim pentru termenii generici, de obicei formați dintr-un singur cuvânt, cum ar fi adidași. Prin acest cuvânt putem atrage multe clickuri, însă probabil că nu vor convertii, ei sunt încă în etapa de documentare. N-au stabilit încă nici modelul care îi interesează.

Phrase match folosim la cuvinte cheie formate din mai multe cuvinte, cum ar fi adidași damă, adidași puma. Cei care care caută acest termen, sunt deja într-o etapă mai avansată a documentării.

Broad match recomandăm la termenii formați din mai multe cuvinte, cum ar fi cel mai bun adidasi, preț adidași nike, magazin online adidași damă.

La reclamele standard este important să începem să revizuim Search terms din ziua lansării campaniei, ca să putem elimina căutările irelevante la care suntem afișați.

Tip de strategie

La o campanie nouă este recomandat să începem cu Manual CPC până când avem cel puțin 30 de comenzi într-un interval de o lună ca algoritmul să aibă destule informații la bază să funcționeze eficient și cu o strategie de Smart Bidding. Strategiile automatizate sunt: Maximize Clicks, Maximize Conversions, target CPA, target ROAS.

Pentru campaniile standard recomandăm cel puțin 2 reclame Responsive cu câte 15 titluri și 5 descrieri diferite sub fiecare grup de reclamă.

Google Search Ads: dinamic

Campaniile Google Search dinamic în unele conturi pot fi cele mai eficiente campanii. Diferența față de Search Ads standard este că aici nu setăm cuvintele cheie, ci îi specificăm sistemului pentru ce cuvinte identificate pe site dorim să creăm campania. Putem alege din cuvintele identificate de Google sau putem seta reguli prin care îi specificăm că dorim să ne afișeze reclamele pentru produsele a căror url-uri conțin cuvântul pălărie, pahare apă, etc.

Reclamele dinamice

În fiecare grup de reclamă dinamică avem posibilitatea să setăm doar două descrieri scurte, însă și aici vă recomandăm să setați măcar două reclame.

Prin setarea targetului sistemul alege dinamic titlurile pentru reclame în funcție de căutări, așadar acestea au un grad de relevanță mai crescut față de reclamele standard.

Google Shopping Ads

Google Shopping Ads sunt reclame vizuale și bogate în informații relevante pentru un cumpărător: conțin denumirea produsului, prețul, adresa comerciantului, eventuale promoții. Poate cel mai important însă este imaginea produsului care se servește în această reclamă. Este un fapt bine-cunoscut că imaginile de calitate, din mai multe unghiuri, cresc rata de conversie a unui produs.

Reclamă Shopping Ads pentru magazine online
Reclamă Shopping Ads pentru magazine online

Cont în Google Merchant Center

Pentru setarea unei campanii de Shopping este necesar crearea unui cont în Google Merchant Center și încărcarea produselor. Produsele se pot încărca cu ajutorul unui feed cu actualizări automate, manual sau putem alege să preia Google din domeniul nostru.

Free listings și reclamă PPC

Produsele încărcate se pot adăuga în mai multe programe:

  • free listings, în cadrul acestui program produsele sunt servite gratuit, sau
  • în reclame de Shopping.

În acest caz recomandăm să setați și opțiunea de remarketing, întrucât prin campaniile de Shopping putem targeta atât clienți noi, cât și cei care au vizitat deja site-ul nostru.

Reclama din cadrul campaniei are nevoie de o imagine care să reprezinte brandul nostru, un titlu lung, un titlu scurt, o descriere și un logo pe care îl setăm în contul de Merchant Center.

Shopping Ads: smart și standard

Cele mai eficiente campanii de Shopping sunt cele de Smart, însă se pot seta și campanii standard. La campaniile de Shopping standard putem alege produsele, strategia de licitație, bugetul și targetarea.

Lasă un comentariu

nineteen − 18 =