7 sugestii pentru alegerea domeniului

Clienții pot face greșeli enorme atunci când selectează un nume de domain pentru website-ul lor. În multe cazuri aleg nume care sunt greu de reținut sau chiar și de dictat prin telefon. Deci cum să alegem un nume de domain inspirat?

1. Ușor de reținut

Gândește-te că adresa site-ului tău sau adresa ta de e-mail trebuie dictat prin telefon, iar cel care te ascultă ar trebui să înțeleagă din prima ce îi zici. În acest fel avem șansa să fim înțeleși bine și să nu rețină o adresă greșită. Probabil nu ai vrea asta. Imaginează-ți cum e să fii la a șaptea încercare:  „Ce nu înțelegi? yvirgulaculiniutajospunctsi83. Ai priceput?”

2. Scurt

Asta e necesar ca să fie ușor de reținut și potențialul tău client să nu îl uite până când ajunge la un calculator. Dacă e greu de reamintit, nu îți va vizita site-ul web prea des.

3. Marcă sau domeniu?

Să fie nume bazat pe un cuvânt cheie sau să fie o marcă? Ambele au avantaje și dezavantaje. Dacă alegem un cuvânt cheie, cum ar fi, de exemplu magazinpentrucopii.com, atunci cel care caută pe net va ști din prima ce găsește pe site-ul tău. Dar asta nu e neapărat cea mai bună soluție pentru că sunt unele domenii ale căror nume nu sună prea bine, sunt prea lungi sau pur și simplu a fost deja luat de altcineva. Atunci poți să folosești numele de marcă, cum ar fi netring.ro. Ește ușor de reținut, destul de scurt și aproape de obiectivul nostru. Noi promovăm numele de mărci pentru că sunt unicate, iar dezavantajul față de un cuvânt-cheie poate fi compensat destul de ușor.  Cuvintele cheie sunt indicate în acele situații în care asigurăm servicii care nu sunt folosite prea des, de exemplu servicelaptop.com. Dacă scopul este ca clientul să ne viziteze des este de indicat să alegem un nume de marcă inspirat.

4. Sufix, prefix

Dacă nu găsim un nume bun, putem să folosim sufixuri sau prefixuri pentru a crea o adresă folosind su cuvântul cheie. De exemplu abcpantofi.com. Este clar la ce se referă și are și sens. În cazul unui salon de înfrumusețare poți să te gândești și la salonroxana.com sau roxana-manichiura.com.

5. Risc redus de a-l greși …

căci, dacă clientul îl greșește cu numele concurenței, atunci el va beneficia de investiția noastră. Să nu luăm un nume gen magazin-miere.ro, dacă există de un magazinmiere.ro și este în proprietatea altcuiva. În general numele sunt introduse fără liniuțe și așa clientul tău ajunge pe celălalt site.

6. Sfârșitul contează?

.com? .ro? sau org? – care ar fi cea mai bună soluție? Trebuie să te gândești bine. Este indicat să folosești un sfârșit care e relevant pentru grupul tău țintă.  Dacă ești în România, atunci .ro este cea mai bună opțiune, chiar dacă vrei să te adresezi și celor din Moldova. Dacă vrem să acoperim o regiune din Europa, atunci e indicat .com sau .org. Numele domain-ului însă contează în continuare: dacă luăm saredemare.com trebuie să verificăm, dacă nu există deja un site bine-cunoscut sub numele de saredemare.ro.

7. Nu fii concurența ta.

Să nu alegem sub nicio formă un nume care este foarte similar cu numele de domeniu a concurenței noastre, dacă el are notorietate mai mare, ne va lua clienții – folosindu-se de avantajul asigurat de noi. Totodată este interzis să cumpărăm nume folosite de mărci populare, pentru că aceștia au deja mărci înregistrate și nu este permisă folosirea lor.

Crearea unui site web este un demers ce necesită atât o investiție de timp, cât și de bani, deci să alocăm atenția cuvenită și pentru alegerea unui domeniu care să ne avantajeze.

Lasă un comentariu